فتوای آیتالله بیات زنجانی در باره فرد و دولت نامشروع و متقلب

آیت الله بیات زنجانى، از مراجع قم در فتوایى اعلام کرد: افراد باید تلاش کنند فرد نامشروع و متقلب را از طرق مسالمت آمیز تغییر دهند و فردى که واجد شرایط است را روى کار آورند.

فتواى این روحانى بلندپایه در پاسخ به چند پرسش مذهبى صادر شده است که از وی پرسیده اند: شرایط کارمندان دولت با توجه به غیر شرعى بودن دولت آتى به چه ترتیب خواهد بود؟ آیا ترک کار دولتى جایز است؟

آیت الله زنجانى مى گوید: «این تلاش و فعالیت (تغییر فرد نامشروع و متقلب)، اگر موجب اصلاح امر شود و نتیجتاً فرد واجد صلاحیت را روى کار آورد، از باب امر به معروف تکلیف است و باید این عمل را انجام دهند.»

وى در عین حال افزوده است: «اگر چنین توان و قدرتى ندارند و ماندنشان در این مقام دولتى، صرفاً باعث تقویت مدیریت نا مشروع مى شود، از باب نهى از منکر نمى توانند در آن محل مانده و باعث این تقویت شوند... چرا که رعایت مراحل امر به معروف و نهى از منکر از امور عقلائى و عرفى است و شریعت حقه، آن را مورد تایید قرار داده است.»

۲ نظر:

کس گفت...

کیرم تو کس فاطمه زهرا

ناشناس گفت...

30سال است ازاین گوهها خوردید نزدیک مردنتان شده باز هم آدم نشدید شما میخواهید همان فاحشه های پهلوی که در عکسشان در آمریکا معلوم هست حکومت ایران را بگیرند این آرزو را به قبر میبرید