بهشت زهرا امروز، 8 مرداد 88 ، حضور موسوی و کروبی در میان مردم، چهلم ندا و دیگر کشته های تظاهرات مردمی ایران

سی ان ان: حضور هزاران نفر بر سر مزار ندا

شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد بیش از 2 هزار نفر بر سر مزار ندا آقا سالطان در گورستان بهشت زهرا حضور یافتند و مراسم چهلم او را برگزار کردند. این در حالی بود که صدها تن از نیروهای پلیس ضد شورش نیز در محل مستقر شده بودند. گزارش شده پلیس علیه تجمع کنندگان دست به خشونت زده است.

خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت كه پليس برای متفرق كردن حاضران در بهشت زهرا، از گاز اشك‌آور استفاده كرده است.
شاهدان می‌گويند كه تمركز استقرار نيروهای انتظامی به‌ويژه در اطراف گور ندا آقاسلطان بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان ، آقای موسوی، از كانديداهای معترض انتخاباتی، موفق شده‌بود از اتوموبيل خود پياده شده و خود را به سنگ مزار ندا آقاسلطان برساند. ولی به او اجازه خواندن قرآن داده نشد و پليس ضد شوروش با محاصره آقای موسوی وی را به اتوموبيلش بازگرداندند. مردم برای جلوگیری از بردن آقای موسوی ماشین وی را محاصره کردند اما پلیس انتظامی توانست محاصره را بشکند و او را از بهشت زهرا خارج کند. اما به گزارش خبرگزاری ها ، مهدی كروبی توانست در میان ضرب و شتم مردم توسط ماموران رژیم وارد بهشت زهرا شود . ماموران انتظامی همچنين ده ها تن از حاضران را بازداشت كرده است.
مهناز محمدی، مستندساز و جعفر پناهی کارگردان نیز امروز در بهشت زهرا بازداشت شدند. خانم محمدی و آقای پناهی صبح پنجشنبه به همراه تعداد ديگری از فيلمسازان و مستندسازان ايرانی برای گذاشتن گل بر مزار كشته شدگان حوادث اخير به بهشت زهرا رفته بودند.
--------------------------------
شعار مرگ بر دیکتاتور در تجمع بهشت زهرا

بنا به گزارشها، شمار زیادی از هموطنان برای برگزاری مراسم چهلم جان باختگان قیام در بهشت زهرا حضور پیدا کردند. حضور زنان در این مراسم چشمگیر بود. تجمع کنندگان از جمله شعار دادند، ندای ما نمرده، این دولت است که مرده؛ مرگ بر دیکتاتور؛ می کشم می کشم، آنکه برادرم کشت. گزارش شده مزدوران رِژیم با گازهای شیمیایی به تجمع کنندگان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
--------------------------------
بازداشت ها در بهشت زهرای تهران

به گزارش بی بی سی، گروهی از فیلمسازان و مستندسازان ایرانی که صبح پنجشنبه برای گذاشتن گل بر مزار کشته شدگان حوادث اخیر به بهشت زهرا رفته بودند، بازداشت شدند. جعفر پناهی و مهناز محمدی جزو بازداشت شدگان هستند. حسن آقاخانی، وکیل خانم محمدی بازداشت این دو فیلمساز را تأیید کرده است. برخی گزارش های تأیید نشده از بازداشت عده دیگری از حاضران در بهشت زهرا حکایت دارد.
------------------------------
خبرگزاری فرانسه:

تجمع کندگان امروز در گورستان بهشت زهرا بسوی ماموران پلیس سنگ پرتاب کردند. ماموران پلیس ضد شورش هنگامی که از ورود مهدی کروبی به این محل جلوگیری می کردند از سوی تجمع کنندگان با سنگ مورد حمله قرار گرفتند. گزارش شاهدان حاکیست چندین نفر تا کنون توسط ماموران بازداشت شده اند. میرحسین موسوی نیز دقیقه ای‌ پس از پیاده شدن از ماشین با فشار نیروهای پلیس ضد شورش مجبور به ترک بهشت زهرا شد.

هیچ نظری موجود نیست: