به بسيجی های غير ايرانی بيشتر پول ميدهند

-
از زمانی که در ایران سرکوب گسترده تظاهرات اپوزیسیون آغاز شد، در برخی رسانه ها اخباری پدیدار شدند مبنی بر اینکه در ضرب و شتم فعالان اپوزیسیون نه تنها اعضای بسیج و بلکه "شرکای" خارجی نیز شرکت داشتند.

در بسیاری از بلاگ هایی که به توصیف درگیری بین نیروهای ضدشورش با نیروهای اپوزیسیونی می پردازند، خبر داده شده است که علاوه بر بسیج، افرادی که به فارسی حرف نمی زدند نیز به تظاهرکنندگان حمله می کردند. بلاگ نویسان معتقدند که آنها اعضای حماس و حزب الله بودند که در اردوگاه هایی ایرانی دوره آمادگی خود را می گذرانند.

یکی از بلاگ نویسان با یکی از اعضای بسیج در شیراز صحبت کرده بود که به وی گفت: "ما تنها نیستیم. دربین ما اعراب زیاد هستند. به آنها بیشتر از ما پول می دهند". وی گفت که همه موظف به سرکوب اغتشاشگران هستند.

باید گفت که اقدامات نیروهای ضدشورش در ایران نتیجه بخش بوده و از تعداد تظاهر کنندگان در خیابان های تهران شدیداً کاسته شده است. اما در کل جنبش معترضین علاوه بر سایر موارد، اختلاف نظراتی جدی در داخل حکومت را نیز آشکار کرد.

تظاهرکنندگانی که پس از اعلام پیروزی "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران به خیابان ها آمدند را تلویزیون های سراسر جهان نشان دادند. اما پس از انکه نیروهای ضدشورش دست به کار شدند، تصویر کاملاً تغییر یافت. امروز تنها تعداد کمی از اپوزیسیونرهای مصمم در خیایان ها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری که بعقیده آنها در آن تقلب شده است، اعتراض می کنند.

در عین حال "ریوا بهال" از مرکز تحلیلی "استراتفور" معتقد است که دلیل کم شدن شدت تظاهرات این است که اپوزیسیون بیشتر در بین جوانان و مردم تحصیلکرده شهرنشین محبوبیت دارد و نفوذ آن بر سایر اقشار اجتماعی کم است. وی گفت: "آنچه که در ایران رخ نداد، گسترش پایه اجتماعی اپوزیسیون است. کجایند بازاری ها؟ کجایند اتحادیه های صنفی؟ کجایند روحانیون؟ همه اینها بخش قال توجهی از جامعه ایران را تشکیل می دهند و نباید فراموش کرد که بسیاری از آنها نیز از آقای احمدی نژاد حمایت می کنند".

به عقیده کارشناسان، اکنون در تهران مبارزه سیاسی سرسختانه پشت درهای بسته متوقف نمی شود و گفته می شود که مخالف اصلی گروه حاکم "علی اکبر هاشمی رفسنجانی" رئیس جمهور سابق است. "عباس میلانی" مدیر برنامه پژوهش های ایرانی در دانشگاه استنفورد معتقد است که این وضعیت می تواند در آینده به نفع اپوزیسیون باشد: "نیروهای مترقی می توانند در مبارزه بر سر تغییرات از این شکاف استفاده کنند. یک چنین مناقشه داخلی هیچگاه سابقه نداشته است".

-
MidEast.RU: پایگاه اطلاع رسانی خاور میانه : اوضاع در ایران و کاهش موج اعتراضات
-

۷ نظر:

ناشناس گفت...

من فقط ميخوام بگم آدما بهتره ساده لوح نباشند و دروغ هاي صدا و سيما را درباره قتل ندا باور نكنند.مردم كارت شناسايي اون بسيجي را دارند.
مگه اين ر‍يم دروغ گوي متقلب را نميشناسيد؟تورو خدا بيايد ژيام بديد. تا كمتر مزدوراي ر‍يم روي وبلاگ بيايند

ناشناس گفت...

ندا جان پروازت را به آسمان دل ملت تبريك ميگويم. عزيزم تو شهيدي

ناشناس گفت...

به تمامی آدمای احمق میگم که بدونید. اینا کودتا کردن و در نظر دارن احمدی نژاد رییس جمهور مادام العمر ایران باشد.
تا ابله در جهان هست.........


انتقام خون ندا و نداها رو از سران رژیم وحامیانشان خواهیم گرفت. مرگ بر آنها

ناشناس گفت...

تصاویر شلیک بسیجی ها را از پشت بام چه میگویید؟
آنها هم کار عوامل سیا بوده.؟

ناشناس گفت...

مرگ بر معتقدین به این رژِیم .پس کدوم گوری هستین؟ چرا نمیاین ضر بزنین و نظر بدین. اگه ناموس دارین فقط جواب این سوال من رو بدید.
اگه مردم توی خیابون آشوب گرند پس دانشجویانی که در کوی دانشگاه یکشنبه شب گذشته به خاک و خون کشیده شدندچی میشن؟ ها؟ اونا که خواب بودند.نصف شب

ناشناس گفت...

سلام. سایت شما هم تو ایران فیلتر شده
مرگ بر یکدست جنایتکار

ناشناس گفت...

اين خامنه اي احمق فکر کرده تو عصر اينترنت و ماهواره مي تونه چرندياتشو به خورد مردم بده،خاک بر سر!فيلماي جنايتايي که جوجه بسيجي هات کردن تو تموم دنيا پخش شده،سقوطت نزديکه جنايتکار آشغال