شاهزاده رضا پهلوی : از هر کاری برای رساندن صدای شما به جهان فروگذار نخواهم کرد

تظاهرات امریکا برابر کاخ سفید
31 خرداد ماه 1388
درود به روان جان باختگان راه آزادی
به مردم دلیر سرزمینم،
هم میهنان مبارزعزیزم،
آنچه امروز این حکومت سنگدل خون آشام به نام دین خدا برسر زنان و مردان این مرزو بوم در خیابان های این سرزمین انجام می دهد صف آرایی جهل در برابر دانایی و تنفر در برابر عشق است.
هم میهنانم، زنان و مردان ایرانزمین، امروز شما در کوچه پس کوچه های به خون آغشتۀ ایرانزمین، در این بهار به خون نشسته، می رَوید تا سرنوشتتان را برای صلح و آزادی رقم بزنید؛ جهان بشری، برای این کوشش ستایشگر شما و برای تلاش از یاد نارفتنی شما سرتعظیم فرود می آورد.
ایران امروز شاهد است که بیگانگانی که با مبانی انسانیت و شرافت بیگانه اند، خاک ایرانزمین را به خون سرخ مردم اش رنگین کرده اند. و حکومت غرق در جنون زورق مسکین ولایت اش را در رودبار اشک و خون فرزندان ایرانزمین روان کرده است.
هم میهنانم، مبارزۀ شکوهمندانۀ شما و پیکار متمدنانۀ شما، که خیره سران می کوشند تا خشونت را به آن تحمیل کنند، تنها مبارزۀ شما نیست، بلکه مبارزۀ همۀ آزادیخواهان جهان است و باعث افتخار هر انسان آزادیخواه.
پس بی گمان باشید که تنها نیستید، چرا که امروز همۀ آزادیخواهان جهان با شمایند. پس بی گمان باشید که تنها نیستید، چرا که امروز قلب همۀ فرزندان این مرز و بوم در سینۀ ایران می تپد. پس بی گمان باشید که تنها نیستید، چرا که امروز همۀ آزادگان جهان، فارغ از جنس و نژاد و آئین یک صدا فریاد می زنند: من یک ایرانی ام.
سپاهیان، بسیجیان، و ارتشیان ایرانزمین، امروز این دیگر بر شماست که سر در برابر اهریمن خویانی که قصد جان برادران و خواهران شما را کرده اند فرود نیاورده، و به جای ابزاری گشتن در دست فروکوبندگان آزادی همان چیزی باشید که مام میهن و روح شکست ناپذیر تمدن ایرانزمین از شما می خواهد: پاسداران عدالت و صلح. برادران ام، فرزندان ایرانزمین را از دَم تیغ جهل و جنون ضحاک زمان برهانید و به مردم بپیوندید.
هم میهنان عزیزم،
من بعنوان فرزند این خاک و بوم، بعنوان یک ایرانی تلاش شما را می ستایم، دست شما را می فشارم و از هر کمکی برای رساندن صدای شما به جهان فروگذار نخواهم کرد.
با تمام وجود و احساس خود را در کنار شما می بینم.
خداوند نگهدار ایران و ایرانی باد
رضا پهلوی


۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

آقای رضا پهلوی فکر کردی می تونی از آب گل آلود ماهی بگیری، ما به کسی اجازه نمی دیم توی مسائل داخلی کشورمون دخالت کنه اگه مشکلی هم باشه خودمون حل می کنیم

حفاظتی خواهان آزادی گفت...

من از همه عذرخواهی می کنم.
آقای ناشناس آشغال عوضی، نه اسمتو می زدارم کپک، کپکی که سرشو می کنه تو برف، آشغال وطن فروش شما آشغالا بودین که ریدین به مملکت، مگه همین رضا شاه نبود که واسه اینکه مردم رو زیاد نکشه کوتاه اومد، فکر کردی نمی تونست بکشه؟ اما شما با این آشغالای عوضی تا میتونید مردم بیگناه رو میکشید؟!!
فیلم ندا رو دیدی؟ تاوان خود ندا های ایران رو باید بدید...
آفتاب پرست عوضی
زنده باد تا آزادی ایران از دیکتاتوری

ناشناس گفت...

هي عمو چرا اين همه تند ميري ما هم خواهان آزادي هستيم ما هم دوست داريم ورق به نفع موسوي برگرده و متقلب رسوا بشه اما اين جريان به پهلوي هاي گور بگوري كه 50 سال خون ايراني مكيدن مربوط نميشه ما تكليف اونا رو 30 سال پيش روشن كرديم تكليف اين يكي رو هم روشن ميكنيم.آدم حسابي چيزي رو كه تجربه كرده كه دوباره امتحان نميكنه

ناشناس گفت...

هي عمو چرا اين همه تند ميري ما هم خواهان آزادي هستيم ما هم دوست داريم ورق به نفع موسوي برگرده و متقلب رسوا بشه اما اين جريان به پهلوي هاي گور بگوري كه 50 سال خون ايراني مكيدن مربوط نميشه ما تكليف اونا رو 30 سال پيش روشن كرديم تكليف اين يكي رو هم روشن ميكنيم.آدم حسابي چيزي رو كه تجربه كرده كه دوباره امتحان نميكنه

ناشناس گفت...

این بهلوی دیگه از کجا بیداش شد؟ زنده باد آزادی. آقای بهلوی اگر در ایران اتفاقی هم بیفته و مردم بتونن به آزادی برسن بازم به تو و ابوزیسیونهای جارجی اجازه دخالت نمیدن. بیخود خودشیرینی نکن که ملت به شماها بها نمیدن

الی گفت...

سلام
اقای پهلوی من قصد توهین ندارم ولی بهتر نیست اگه حرفیم دارین بیان ایران بعد بزنید؟
از راه دور همه می تونن شعار بدن مهم جرعت امثال ندا را داشتنه

ناشناس گفت...

مصطفی:

اولاً آقای/خانم ناشناس خودتو معرفی کن. دوماً از طرز بیانت معلومه که خیلی ولایت مداری. اگه اینطوریه که گلدن شاور به اون ولایت فقیهت. این باشه واسه تو
خدمتت باقی دوستان سلام. اولش بگم که من به شخصه اصلاً طالب حکومت پادشاهی نیستم، هر چند که دموکراسی توی پادشاهی انگلستان بسیار پررنگتره از دموکراسی توی جمهوری اروپایی ایرلند یا همین کره جنوبی جومونگ خودمون.
اما دوستان، جهت اطلاع رسانی خدمتتون عرض کنم که هرچند رضاخان پهلوی خیلی دیکتاتور بود، اما به اقتضای مدت زمانی که کشور رو اداره کرد، شاید بیشترین اصلاحات رو انجام داد در بین پادشاهان بعد از حمله اعراب وحشی به ایران. اما در مورد رضا پهلوی: تو کت من یکی نمیره که اینجا اینهمه داریم خون میدیم که تاج پارچه مشکی رو آتیش بزنیم تا ایشون بیاد تاج طلا بزاره سرش. اما بهش اجازه بدیم تا به عنوان یک ایرانی حرف دلشو بزنه. یکی از بزرگترین مشکلات ما با این دولت و آقاش اینه که هر چیزی که باهاشون مشکل دارن رو وصل میکنن به بیگانه و اجنبی و اینا. به قول "میرحسین" بیاین این ادبیات رو عوض کنیم.

ناشناس گفت...

فک کردی میتونی از آب گل آلود ماهی بگیری تو ایران هر اتفاقی که بیوفته کسایی میتونن اظهار نظر کنن که دارن توش زندگی میکنن پس لطفا تورو جو نگیره!همه طرفدار آزادین آزادیم دست موسوی پس زنده باد موسوی

ناشناس گفت...

شما بشین سر جات فکر کردی اگه موسوی هم رئیس جمهر بشه میتونی برگردی ایران این ارزو باید به گور ببری الان هرچی که باشه بهتر از حکومت پدر هم جنسباز و عمه های خرابته حرف ما چیز دیگست هر جایی ممکن اشوب و دعوا بشه شس ایران هم مستثنی نیست درود بر موسوی

ناشناس گفت...

شاهزاده رضاپهلوی عزیز:
ازحسن نظرشماوتوجهتان به کشوروخانه پدری سپاسگزارم واطمینان دارم روزی دوریانزدیک مردم کشورمان آزاد ازهرقیدوبندوپیشداوری ازشماپدروپدربزرگ سپاسگزاری خواهند کرد.