بیان آمار و نتیجه واقعی انتخابات ایران در پارلمان اروپا توسط مخملباف

-
محسن مخملباف، نویسنده و کارگردان ایرانی، به همراه مرجان ساتراپی، سازنده‌ی فیلم پرسپولیس، در دیداری با نمایندگان پارلمان اروپا، آمار و نتیجه واقعی انتخابات و چگونگی کودتا را بیان کردند.
محسن مخملباف، یک برگ کاغذ فکس را نشان داد و گفت : منبع این فکس وزارت کشور ایران است و در آن نتایج واقعی ذکر شده است. بنا به آمار مندرج در این برگه، میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای انتخابات 22 خرداد، 19 میلیون رای (62 درصد) به دست آورده و محمود احمدی‌نژاد که به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی شده، تنها موفق به کسب 7 / 5 میلیون رای (12 درصد) شده است.

1- میر حسین موسوی خامنه: 19 میلیون و 75 هزار و 623
2- مهدی کروبی: 13 میلیون و 387 هزار و 104
3- محمود احمدی نژاد: 5 میلیون و 698 هزار و 417
4- محسن رضایی میر قائد: 3 میلیون و 754 هزار و 218
5- آراء باطله: 38 هزار و 716

مخملباف به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «آنچه پس از شمارش آرا رخ داد، دستکاری در آرای مردم نبود، بلکه یک کودتا بود.»

مخملباف گفت: «آخر شب روز جمعه (۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد) از کمیته‌ی انتخابات وزارت کشور با آقای موسوی تماس گرفته و به وی اطلاع دادند که با آکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است. آقای موسوی مشغول تهیه نطق پیروزی خود بود که گروهی نظامی وارد دفتر او شدند و اعلام کردند انقلاب دموکراتیکی در کار نیست». به اعتقاد مخملباف، این یعنی «کودتا».

مخملباف افزود: «کمی بعد تلویویزن دولتی ایران اعلام کرد که آقای احمدی‌نژاد برنده‌ی انتخابات شده و تجمع بیش از ۴ نفر در خیابان‌ها ممنوع است».
«احمد‌ی‌نژاد نیروهای مسلح را در اختیار دارد. رادیو و تلویزیون و دیگر رسانه‌ها در کنترل اوست. مردم نمی‌توانند از امکانات ارتباطی همچون تلفن همراه و SMS استفاده کنند. سانسور شدیدی بر اینترنت حاکم است.»

مخملباف سپس خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «مردم ایران به کمک شما نیاز دارند تا صدایشان شنیده شود. مردم ایران بمب اتم نمی‌خواهند، آنها خواهان صلح و دموکراسی هستند».

خانم ساتراپی نیز به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «من به اینجا نیامده‌ام که ثابت کنم در انتخابات ایران تقلب شده است. اگر چنین تقلبی نبود، تظاهرات وسیع اعتراضی در شهرهای ایران پیش نمی‌آمد. آیا واقعا شما باور می‌کنید در کشوری که ۶۲ درصد آن به نفع رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد رای ‌داده باشند، میلیون‌ها نفر برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند؟ شما خوب می‌دانید که چنین چیزی امکان ندارد».
« ممکن است اوضاع خیلی خطرناک شود، ممکن است بسیاری کشته شوند. با این وجود مردم به خیابان‌ها می‌روند. علیرغم آنکه تلفن‌ها کار نمی‌کند و کسی چیزی را سازماندهی نمی‌کند، میلیون‌ها نفر در تظاهرات شرکت می‌کنند. مردم بخوبی می‌دانند که شرکت در تظاهرات زندگی خود را به خطر می‌اندازند. در میان مردم عطش شدیدی نسبت به دموکراسی وجود دارد».
خانم ساتراپی به نمایندگان پارلمان اروپا گفت:« فراموش نکنید که ۶۰ درصد جمعیت ایران را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند. این جوانان در آرزوی آزادی و جامعه باز هستند و مایل‌اند هرچه سریع‌تر جایگاه واقعی خود را بیابند».
ساتراتی می گوید که جهان باید از شناسایی محمود احمدی‌نژاد به عنوان برنده‌ی انتخابات دست نگهدارد.
-
منبع خبر :
سایت رادیو آلمان Deutsche Welle - مخملباف: مردم ایران خواهان صلح و دموکراسی ‌اند

۶ نظر:

ناشناس گفت...

pls dont make suchterrible lies about prz.AHMADINEZHAD out of my countries borders in ur comfortable places

ناشناس گفت...

جناب آقای آقا سلطان خبر شهادت دختر بزرگوارتان مارا سخت متأثر کردو در غم گل یاستان گریستیم.
گر چه رژیم همچون رژیم سابق(شاه) سعی بربر سر پوش گذاشتن بر این جنایت دارد ولی ای را بدانید که ما همیشه تاآخر دنیا به یاد شما و دختر بزرگوارتان هستیم.و چه از ردور و چه از نزدیک برای آمرزش و شاده روح آن مرحومه در این ماه عزیز طلب رحمت و آمرزش وبرای عوامل ای جنایاتهولناک(بسیج واطلاعاتیان)-(صدرحمت به رژیم صهیونیستی)طعنت و نفرین ابدی آرزومندیم.
جمع کثیری از برادران و خواهران نداآقاسلطان

ناشناس گفت...

ای داد زدست فلک شعبده باز
شهزاده به ذلت وگدازاده بهناز
نرگس ز برهنگی سر کرده به زیر
صد پیرهن حریر پوشیده پیاز

دکتر محمودباستانی پاریزی

ناشناس گفت...

ای کاش زود ترازاین پرده های بی عفتی دولت مان فرو می افتاد
ای کاش این گلهای وطن به این سادگی ها در زیر پای رژیم پرپر نمی شدند
ولی خدا جای حق نشسته
بخدا ارزش هر کدام از این جوانان باغیرت ایران صدهامیلیاردبرابر این جوونای خوشگذران لبنانی وفلسطینی و حزب الله است آقایان...
صدا کلنگ قبر خیلی ها رو داریم میشنویم
جمهورس اسلامی ایران هم به زباله دانی تاریخ پیوست...

ناشناس گفت...

من ناشناس نیستم من بغل گوشتان ام من برادروخواهر ایرانی تان هستم.
من هم مثل شما دارم توی این مملکت زندگی می کنم)ای کاش این دختر باغیرت ایرانی هنوز در بین ما بود.
ولی حالا ماهستیم تا خون ندا رو که ندای حق سرداده تورگهامان حس کنیم تا این مملکت رو از دست خائنین به ایران آزاد کنیم.

ناشناس گفت...

از همه شما عزیزان میخواهم با تمام وجود به هواداران رژیم فحاشی کنید