سخنان کاسپین ماکان نامزد ندا آقا سلطان

-
کاسپین ماکان - ندا
تصاویر ارسالی از لحظه مرگ ندا آقا سلطان و عکس های مخابره شده از این دختر جوان بلافاصله در سایت ها و رسانه های خبری مختلف در سراسر جهان به عنوان نمادی از کشته شدگان درگيری های پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران منتشر شد.

کاسپین ماکان، نامزد ندا روز دوشنبه یکم تير در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی با اشاره به اینکه ندا بهمن ماه امسال 27 ساله می شد، گفت:"هدف ندا آقای موسوی یا احمدی نژاد نبود، هدفش وطنش بود و برايش اهمیت داشت که در این راه قدم بردارد. بارها اشاره کرده بود که حتی اگر جانش را از دست بدهد و گلوله به قلبش بخورد،که اتفاقا گلوله به قلبش خورد، در همين راه قدم برخواهد داشت. ندا با سن کمش درس بزرگی به خیلی ها داد."

آقای ماکان در باره روز حادثه گفت:"وقتی که این اتفاق افتاد، ندا از درگیری ها دور بود، یعنی در خیابان های فرعی نزدیک امیرآباد بود. حدود یک ساعتی با استاد موسیقی اش در ماشین پشت ترافیک نشسته بود، از گرما و خستگی کلافه و از ماشین پیاده می شود. اما براساس تصاویری که مردم ارسال کرده اند،احتمالا نیروهای لباس شخصی و بسیجی در تیراندازی با نشانه گیری به قلبش می زنند."

کاسپین ماکان نامزد ندا آقا سلطان گفت:"چند دقیقه بیشتر طول نکشید، بیمارستان شریعتی نزدیک بود، حاضران سعی می کنند ندا را با اتومبیل به اورژانس ببرند اما قبل از انتقال به بیمارستان، او در دست استاد موسیقی اش جان می دهد."

آقای ماکان در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی افزود:"جسدش را دیروز با زحمت زیاد توانستیم تحویل بگیریم. البته جسد ندا در پزشکی قانونی تهران نبود، در پزشکی قانونی خارج از تهران بود. مسئولان پزشک قانونی خواستند که بخش هایی از بدنش از جمله قسمتی از استخوان رانش را بگیرند، پزشکی قانونی نگفت برای چه کسی اعضا را می خواهد استفاده کند، هیچ توضیحی در این زمینه داده نشد. خانواده موافقت کرد برای اینکه زودتر جسد را تحویل بگیرند، چون ممکن بود همین موضوع باعث تعویق تحویل جسد بشود. جسد را در قطعه ای از بهشت زهرا یک شنبه 31 خرداد هنگام عصر دفن کردیم، البته کسان دیگری هم که در درگیری ها کشته شده بودند را هم آنجا آورده بودند، انگار منطقه از پیش برای این افراد تعیین شده بود."

آقای ماکان در خصوص هزینه تحویل جسد نیز گفت: "در حال حاضر هزینه ای به طور مشخص پرداخت نشده، مقامات امنیتی ایران طی حکم های مختلف به بیمارستان ها، کلینیک ها و جراحان و پزشکی قانونی عنوان کرده بودند که نباید گواهی فوت براثر شلیک گلوله باشد، مسلما به این دلیل که در آینده شکایت بین المللی توسط خانواده ها به عمل نیاید . البته من هنوز برگه ترخیص ندا را ندیده ام اما در چند روز آینده از پدرش برگه را می گیرم."

آقای ماکان با توضیح در مورد ممانعت از برگزاری مراسم برای ندا آق سلطان گفت:"دوشنبه یکم تیرماه ساعت دو ونیم قرار بود در مسجدی در خیابان شریعتی بالاتر از سید خندان مراسمی داشته باشیم، اما بسیجیان و مسئولان مسجد اجازه برگزاری ندادند، چون به نظرشان هرج و مرج می شود و نمی خواهند درگیری به وجود آید. چون می دانند که ندا مظلومانه رفت و می دانند که همه مردم در ایران و خارج از ایران متاسف شدند، و شاید پیش بینی می شد جمع کثیری از مردم حاضر شوند، به هر صورت فعلا اجازه برگزاری هیچ مراسم عمومی را نداده اند. "

در همين حال، شاهدان عينی به بخش فارسی بی بی سی گفتند که عده زيادی برای برگزاری مراسم در مقابل مسجد الرضا در ميدان نيلوفر تهران جمع شده بودند، اما نيروی انتظامی با بيرون کردن جمعيت از مسجد و متفرق کردن آنها، اجازه برگزاری مراسم را نداد.
-
آقای ماکان همچنين با اشاره به برخی تصاویر ویدئوهای جعلی که از ندا در سایت ها منتشر شده نیز گفت:" من توی بعضی از سایت ها می گشتم از جلمه" آی ریپورت"، عکسی از یک دختر خانمی با علامت های سبز در تظاهرات قبل از این درگیری در تظاهرات آرام گذاشته بودند و گفته بودند که عکس ندا قبل از درگیری است. در حالی که این تصاویر ربطی به ندا ندارد. آن دختر عکس آقای موسوی را در دست دارد، به نوعی به نظر می رسد طرفداران آقای موسوی ند ا را به او ربط داده اند. اما این طوری نیست. ندا فوق العاده به من نزدیک بود، ندا هرگز طرفدار هیچ یک از این دو گروه نبود، ندا خواهان آزادی بود، آزادی برای همه. "

---


۳۰ نظر:

reza گفت...

ای متجاوز که نداری وطن
کینه ی تو در رگ هر مرد و زن
آن خس و خاشاک تویی نا نجیب
تشنه ی قدرت زده ی در فریب
مکتب تو جهل و خرافات و وهم
نیست تورا از وطنم جمله سهم
دامن خود گیرو ز ایران ببر
بیشه ی شیر است نه جولان خر!
خون وطن میچکد از چنگ تو
وای بر آن شعله ی نیرنگ تو !!
روبه بر تن زده شولای شیر !
دور شو از بیشه ی ایران بمیر
وه! به محمد(ص)که تویی زاده اش
آنکه به آماج فنا داده اش !!
هاله ی جهل است نه نور ای دغل !!
پارسیان را نسزد این عمل !!
پارسی ام گوهر کوروش نشان!
چون تو عرب نیستم ای بی نشان

ناشناس گفت...

ای خامنه ای کثیف و نجس.مرگ بر تو ای کثافت حرام زاده.پس تر از تو و اون توله سگ های کثیف تو بلاخره مرگت نزدیک تر شد.تو یک حیوانی هستی که حرام زاده بدنیا امده ای.تو پشگل هم نیستی چه برسه که به خودت رهبر هم میگویی مادر جنده.خون ندا و همه کشتگان را از تو پس میگیریم.کیر خر توی کونت خامنه ای و زن جندت و توی کون اون پسرهای حرام زادت کوس کش.

ناشناس گفت...

خامنه ای چشم کوت را باز کن و ببین به دستور تو چطور اون ارذل و اوباش بسیج تو این دختر و جوان های دیگر را به خاک و خون کشیدند.تو اگر وجدان داشتی باید الان خودتو دار میزدی ای حیوان صفت روباه پیر مکار.مرگ بر تو و خانواده ات ای کثافت پیر سگ.به قول اون ناشنای تو کوس کش حروم زاده هستی.مطمئن باش همین روزها کشته میشوی جنده ننه.

yasi گفت...

با سلام دوستان عزیز این قدر به این رهبر فوش ندید گناه داره اخه این کونی مادر جنده که از نطفه خر به دنیا اومده چیزی حالیش نیست

اخمقی نژاد کیرم رو می کنم تو خس خاشاک میزارم تو کونت تا بفهمی با کی ترفی

این مردم یه روز کونت رو جر میدن

ناشناس گفت...

moghasere marge neda jahle one na kase digeyi ma hame khodemon moghaserim ghabl az inke bekhaym mobareze konim mikhaym bemirim chon mozoi ke mikhaym barash mobaree konim aslan baramon tarif nashode khodemonam bikhabarim ina mobareze nist in hagh nist on sahne jaye digeyi bode va jaye mobareze baraye azadi nabode har mobarezeyi jaye khodesho dare pas age jasho peyda nakoni hatman shekast mikhori on ruz harchi bude roze tazahorate tarafdaraye mousavi bude pas neda onja chikar mikarde bare kaj be manzel nemire khodaye neda az shomaha bishtar ono dust dare va nemizare khone adame bi gonah be zamin berize vali ey kash bishtar be maniye azadi fekr mikardim azadi yani parvaze fekr be harkoja ke beshe va yaftane haghighat na taslim dar barabare khasteye tan ke adamo to chahar divariye donya zendan kone in azadi arzeshesh be andazeye arzeshe hamin donyast ke ye ruzi tamom mishe

ناشناس گفت...

Iran dar atash مطمئنم كه شما از عمال رژيمي كه براي خراب كردن مردم آزاديخواه كشورمان آمدي و حرفهاي ركيك ميزني.
ميخواهي وجهه ي مردم مخالف استبداد رو اينطور خراب كني.
مردم با اين بازيهاي شماها ديگه فريب نميخورن و خوب شناختنتون.

ناشناس گفت...

مرگ بر شاه مرگ بر شاه مرگ بر شاه
مرگ بر خوانواده شاه
مرگ بر منافق

ناشناس گفت...

مرگ بر شما منافقا
اگه ازادی می خواهید اگه بی ناموسی می خواهید بفرمایید اون ور اب ما هنوز زنده ایم خون عموی من هنوز فراموش نشده مرگ بر منافق
مرگ بر منافق

ناشناس گفت...

حروم زاده بی وجدان از بیخ عرب عقب افتاده منگل بی ناموس بی آبرو تویی که چشم و گوشت بستی کلتو کردی زیر برف عین کپک عموتو الم کردی اون عموت اگه زنده بود یکی میزد تو گوشت واسه حماقتت ننگ به غیرتت ننگ به هیکلت

ناشناس گفت...

khameneie ye binamoose haromzade hast jakeshe khone hameye inaro azatoon migirim ye rooz hamin jor khahareto mikoshim bi namoose basijiaro tak tak tike tike mikonim

ناشناس گفت...

مگه ميره از خيالم تا ابد يادم ميمونه
اون نگاه آخري كه منو داره ميسوزونه
حس پروازو ميديدم تو نگاه آخر تو
با زبون آسموني گفتي حرف آخرت رو
اي نداي آسموني اي قشنگترين ستاره
تاقيامت بوي بارون تورو ياد من مياره

مريم گفت...

درود بر شما
روح ندا اين دختر شيردل و مبارز ايرانزمين شاد باد.
اميدوارم كه بتوانيم به نيكي خون پاك او را پاس بداريم.
جاويد ايران پادشاهي.

ناشناس گفت...

اوني كه اين متن رو نوشته يك آدم كاملا احمقه، چون انگار هنوز تو عصر حجر زندگي ميكنه. اگه توي ايران زندگي ميكني كه خوب حمايت مردم از نظام رو مي بيني اگه اينجا زندگي نمي كني همون رسانه هاي غربي هم از نفاق بين ملت و نظام خسته شده اند ولي تو چقدر پررويي كه داري ادامه ميدي

ناشناس گفت...

به خدابرای شهادت ندی گریستم گرچه نذاشتن مراسمی براش گرفته شه ولی همه ایرانیان براش سیاه بوش شدند ندی دوست داریم به خونت قسم تا اخرین قطره خونم راه تورا ادامه میدیم واینوبدون بزودی مرده بیروزی بهت خواهدرسید ای خواهرم ای ناموسم غیرت وتعصبم ایرانیس نه اخوندی با ارامش بخواب

ناشناس گفت...

(شهادت تو تولد آزادیست)



خون سرخت صورتت را غرقِ خود گردانده است
وصف کشتار تُرا دنیا دمادم خوانده است
رفتی از جمع دلیران وطن سوی سرای ماندگار
ای ندا، نام تو شد بر بام ایران یادگار
خون پاکت را چه بیرحمانه جاری کرده اند
مردم گیتی به خون خواهیِ تو اعلان یاری کرده اند
میروی اما بدان خونت نباشد بی بها
کرده ای ما را ز بندِ ترسِ سی ساله رها
میتوان شام غریبان تو را باور نمود؟؟؟
یا خدا را بهر حق الناسِ تو داور نمود؟
رنجِ فقدان تورا من تسلیت گویم همی
چون همه ایرانیان راه تورا پویم همی
در جهان طرزِ نگاهِ آخرت افسانه گشت
مادرت از هجرتِ مادام تو دیوانه گشت
کاش میشد واژه ها از اشک مادر کم کند
میهراسم داغ تو آن قامتش را خم کند
کاش میشد تا بداند جاودان شد نام تو
نزد یزدان شهدِ شیرین و عسل شد کامِ تو
ای ندا جان دادِ ما را نزد یزدان باز گو
منطق و عدل خدا را زین فجایع باز جو
خون تو با خون همراهان تو پاینده گشت
رفتنت مفتاح و فتح البابِ در آینده گشت
بارالها روح مهمانان خود را پاس دار
شامه ی این عاشقان را پُر ز عطر یاس دار
این سبک بالان نهال جانثاری کاشتند
آرزوی ملت آزاده ای را داشتند
جز کنار چشمه ی کوثر نباشد اجرشان
در تمامِ رندگانی داده بودی زجرشان
کاش من هم همسفر بودم میان جمع تان
بر ثمر آید در آخر همت و آن سعی تان..
(مهد.ا.ص)



(اینجا همه مَردیم)



برخیز برادر که جهان گشته پریشان
زین ظلم و جنایت که برون گشته از ایشان
برخیز که ما وارث سهراب دلیریم
باید همه وارسته و آزاد بمیریم
هرگز نهراسیم ز صد قاتل و مزدور
بیهوده زند بر ره سرکوبیِ ما زور
دستان گره گشته ی مارا نتوان کشت
هرگز نتواند که بر این سیل زند مشت
افسانه شده قصه ی ما در همه عالم
بر خود من از این همت جانانه ببالم
جنسیت ما رفته ز یاد و همه مَردیم
در راه شهادت همه آماده ی مرگیم
ما خسته ازین جنگِ قبیحانه نگردیم
آماده ی خون دادن و اعدام و نبردیم
ای پُر شده از قتل و ز خونریزی و پستی
حالا خس و خاشاک منم یا که تو هستی؟؟؟
(مهداص(

ناشناس گفت...

رهبرِ کشور من سید علی دیوس است
نزد هر پیروجوون کوسکش و بی ناموس است
با همان دست چلاقش هممهن را گائید
زن مادر سگ او کره خری را زائید
مجتبی نامو بگفتش که بشو لنگه ی من
چاقالی بیش نشد کوس ننه ی سنده ی عن
زن کوسپاره ی او کره ی حداد شده
واسه شویِ عوضیش ذوق زده و شاد شده
اگر ان روز بیاید که به زیر اورمت
بمالونم همه ی قونبولی ها و ورمت
یک بادمجان درشتی به میانت بنهم
بعداز ان روی لبت عن و کثافت بزنم
دست مصنوعیه اون کونکشو از جا بکنم
با کف ش بر سرو پستون سیاهت بزنم

اثری از شیخ کوس خول الدین تناسلی

زهرا گفت...

سلام
اول از همه برای ندا هم ناراحتم و هم خوشحال .
خوشحال برای اینکه خیلی ها می رن تا بقیه به آرامش واقعی برسن .و ناراحت برای از دست دادن دختر روشن فکر و باهوش ایرانی .

ناراحت از اینکه وقتی یکی مثل من می یاد اینترنت و می خواد بدونه که این کی بوده و چرا کشته شده حرفش چی بوده ؟؟؟؟؟؟و .....می بینه یه عالمه آدم بی ادب نشستن و یک عالمه حرف از نه نه باباشون نوشتن .
آخر آدم حسابی با فحش و بی ادبی و هرزه گویی که نم توان راه به جایی برد .همین شما بی ادبها هستید که این ور و اون ور فحش و داد و بیداد راه می ندازید بعدش حرفهای کسانی مثل ما مثل شما به جایی نمی رسه .
وقتی صحبت از یک دانشجوی فلسفه و دختر ایرونی می شه این بی ناموسیها و بی ادبیها و فحشها چیه که من که خواننده این وبلاگ هستم از نظر گذاشتن کسانی مثل ناشناس ها این وبلاگ و متن هاش خوانند ههاش را از دست بده؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

الله اکبر
مرگ بر دیکتاتور ها
اینا اگه به خودشون شک نداشتن اس ام اس ها رو قطع نمیکردن؟!!!
خدا رحمتش کنه ندا جان رو.
فقط باید دعا کرد امام زمان ظهور کنه.وگزنه هیچ کس حریف این دروغ گو ها نیست.
اما دنیای دیگه ای هم هست.خدا نگذره ازشون.

ناشناس گفت...

خاک تو سر همتون که نمی فهمید ندا رو خود اون کسافتا واسه داغ کردن برنامه های مسخره ی ماهواره ای شون کشتن.
خاک تو سر همتون اگه اونا ایران و دوست داشتن اینجا می موندن نه اینکه پی عشق و حالشون برن و ما نزدیک 1 ملیون شهید بدیم حالا اونا واسمون تعیین تکلیف کنن.
خاک تو سر همتون احمقا

ناشناس گفت...

هموطن امام زمان سیخی چند؟
با این کس وشعرا مملکتمون دمکراسی رو فقط تو خواب ببینه.ایران یه کشور اشغال شده س.
این حرکت احتیاج به رهبری یه شخص با ثبات داره.همین.
به امیدایرانی آزاد و آباد.

پاینده ایران.

زاگرس گفت...

آقای (مهد.ا.ص) شعرهای زیبایی اون بالا گذاشته ای
اینها از خود شماست؟

زاگرس گفت...

روزی به تقاص خون این جوانای ایرا
خون آخوند و بچه آخوند رو در جوی خیابانها جاری میکنیم
قسم به خورشید.

ناشناس گفت...

احمدی نژاد و خامنه ای مادر جنده پدر کونی این سایت شما رو هم فیلتر کردند
ای کیر خدا به کونشون. آمین

ناشناس گفت...

با سلام به روح پر ارزش ندا
که جان خود را برای ایران عزیز فدا کرد ندا هر چی که بود از تمام این ادم هایی که دارن پشت سر ندا یاوه گویی می کنن بهتر بود از خدا می خوام که حق خون ندا رو از این وحشی های دیکتاتور که در راس اونا خامنه ای قرار داره رو بگیره به امید پیروزی حق علیه دیکتاتور
درود بر ایران سرافراز
الله و اکبر موسوی رئیس جمهور

ناشناس گفت...

براي كشته شدن ندا هموطنم خيلي خيلي ناراحت و غمگين شدم.





ولي كساني كه دم از ادب ميزنن و از آزادي الان كه نظراتشون رو تو اين وبلاگ ميخونم فهميدم چه انسانهاي دور از ادب و تمدني هستند. مثل ميرحسين موسوي كه ادعاي ادب و قانونمداري داشت ولي بعد از انتخابات اين الم شنگه رو به راه انداخت كه نتيجه اش كشته شدن ندا و امثال ندا شد.









شمايي كه آزادي ميخواين دنبال هرزگي و اوباشگري هستين خب بابا مجبور نيستين تو ايران زندگي كنين گورتونو گم كنين برين همون كشورايي كه اين چندروزه ازتون حمايت ميكردن... انگليس آمريكا فرانسه...





بريد همونجا تو لجن دست و پا بزنيد تا بميريد چرا ميخوايد ايرانو به گند بكشيد؟؟؟

ناشناس گفت...

از ادبتون ملوم که چه شخصیتی داری. معلوم از خوانواده حروم زاده هستی.

ناشناس گفت...

من اگه تا حالا هم به اقای خامنه ای اعتقادی نداشتم از وقتی دیدم شما که مشتی بی تربیت اراذل هسید بهش فحش میدید خیلی به ایشون ارادت پیدا کردم خاک بر سرتون که از غرب فقط سکسش رو یاد گرفتید

ناشناس گفت...

Khak bar saret ke az in rahbare cholagh hemayat mikuni badbakht.be umide ruzi ke enteghame khune neda va shohadaro az shoma basijiha va akhonday pas fetrat begirim.

ناشناس گفت...

سلام کسی که میده دیگه شهید نیست که چرا به مذهب مردم توهین می کنین من با سیاست کاری ندارم اما کاش ندا رو قبل کشته شدنش می شناختم تا مثل ماگان تو کوسش می ذاشتم حیف

ناشناس گفت...

ماکه هیچی همه دنیا فهمیدن که ندا رو استادش کشت اونم تو ماشین تو دیگه گه نخور
تخم آقات نیستی اگه نظرم نزاری