فیلم تيراندازی به مردم در تظاهرات دوشنبه 25 خرداد 88- توسط بسیجی گردان 117عاشورا ناحیه مقاومت بسیج ویژه قدس

-
- - - - - - - -
از کانال چهار انگلستان
این نوار ويديويی نشان مي‌دهد كه يك عضو پايگاه بسيج در تقاطع خيابان آزادی و خيابان جناح از پشت‌بام به سوی مردم تيراندازی مي‌كند.

گزارش فعالان حقوق بشر: 58 کشته و مجروح در تظاهرات دوشنبه 25 خرداد 88

خبرگزاری هرانا : بنا به گزارش منابع موثق دست کم جان باختن 8 شهروند و زخمی شدن 50 تن در تظاهرات مسالمت آمیز روز گذشته تهران تائید میشود.
منابع پزشکی از جان باختن یا انتقال اجساد کشته شده گان که مجموعاً 8 تن منجمله 3 زن را شامل میشود به بیمارستان رسول اکرم تهران خبر دادند. همچنین منابع آگاه در این بیمارستان شهروندانی که با اصابت گلوله زخمی شده بودند را حداقل 50 تن اعلام نمودند.
بنابرگزارشات دریافتی، اجازه پرونده سازی برای مجروحین و کشته شدگان به مسئولین بیمارستان داده نشده، تنها عده ای از پرستارها، جهت پیدا کردن خانواده ها از طریق موبایل های مجروحین و کشته شدگان، به شماره های تلفن موجود در تلفن های آن ها تماس گرفته اند.
در شب گذشته و ساعتی پس از انتقال مجروحان و کشته شده گان به این بیمارستا، مامورین موسوم به گارد، با حضور در بیمارستان اجساد را تحویل گرفتند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
آمار فوق تنها بیمارستان رسول اکرم تهران را در بر میگیرد و احتمال میرود شمار کشته شدگان و زخمیان بیش از این تعداد باشد.
لازم به توضیح است در پی تظاهرات عظیم و مسالمت آمیز مخالفان به نتیجه انتخابات، پایگاه بسیج وابسته به گردان 117 عاشور اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی مردم نمود. تعداد زیادی از هموطنان در این حادثه کشته و زخمی شدند و این موضوع بر شعله درگیریهای چند روزه شهرهای ایران و خاصه تهران افزاد.
منبع خبر : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
----------------------------------------------------

راديو دولتی ايران گفت كه «هفت غير نظامی زمانی كه اراذل و اوباش به ساختمان های دولتی حمله كردند كشته شدند
به گفته اين راديو، اين افراد زمانی كه به يك پايگاه نظامی حمله كردند، كشته شدند. تاكنون هيچ منبع خبری مستقلی اين خبر را تائيد نكرده است.
خبرگزاری فرانسه نیزگزارش می دهد كه طبق گفته های يك منبع ايرانی ، هشت نفر در تهران جان خود را از دست داده اند.
-

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ما همه دلمون از این کشتارها خونه ولی باید یه کاری کرد:
من میگم هر کی باید تو محله خودش یه کاری انجام بده مثلا با اسپری رو دیوارا,پشت درا و... شعار بنویسه.رو عکسای خامنه ای رو دیوارا رنگ بپاشه,بسیجیای آدمکش محلشو بشناسه و به ماشیناشون صدمه بزنه .اگه تو شهرستانا و شهرکهای اطراف تهران این اتفاقا بیفته دیگه بسیجیا نمیتونن برن خیابون انقلاب و برادرا و خواهرامونو بکشن چون محل خودشون نا امن
بدونن.اگه این کارا از یه جا شروع شه عین سیل ادامه پیدا میکنه این راه پیروزیه.باید همه بدونن.اینو پخش کنید

اریو گفت...

گرچه از مردم گروهی قاتل مردم رسید/ناجوانمردانه چاقو دسته خودرا برید/وان پدر فرزند را قیمت گندم فروخت/دیگری بهر مقام گرگ شد آدم درید/دخترانی شیر دل همچو گل پرپرشدند/ پسرانی سرو سا قدشان در خون تپید/شد زفتوای شیوخ قتل عام از واجبات /مفتیان جلادگون از اباشان خون چکید/ این بهای عزت است/بایدم از جان گذشت / گوهر آزادگی کی توان ارزان خرید/ای بسیج راه ظلم خلوتی با خویش کن/ باید آخر تا به کی در پی ناحق دوید/ میزند بیگانه ای تیغ دوشادوش تو / از تبارت صد جوان گشته از تیغش شهید/سبز شد همبستگی خون امت سرخ فام/از سه رنگ بیرقم مانده آزادی سپید/ هموطن دلپایدار بگذرد شام فغان / بازهم مرغ امید سر دهد بانگ امید