شیرین عبادی در واکنش به انتخابات و اعتراضات و تظاهرات خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخاباتی جديد تحت نظارت سازمان‌های بين‌المللی شد - 1388/3/27

-
شيرين عبادی، بزرگترین شخصیت زن ایرانی ، حقوقدان ، مدافع حقوق‌ بشر و تنها ایرانی برنده جايزه صلح نوبل می‌گويد : «دولت بايد انتخاباتی جديد برگزار کند و اجازه بدهد که ناظران بين‌المللی بر انتخابات نظارت بکنند.»

خانم عبادی در گفتگو با راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی گفت : «مردم ايران در مورد نتايج انتخابات ابراز شک و ترديد کرده‌اند، به شکلی بسيار آرام و صلح‌آميز، ميليون‌ها نفر به خيابان آمدند و خواسته خود را بيان کردند. متأسفانه خواست مسالمت‌آميز مردم با واکنش‌های خشونت‌آميز همراه شد و ما شاهد آن بوديم که چندين نفر در خيابان‌ها و چندين نفر در کوی دانشگاه کشته شده و بسياری زخمی شدند.»
خانم عبادی خواستار احترام گذاشتن حکومت به خواست مردم شد و گفت : «آنها ابتدا بايد همه آنهايی را که دستگير کرده‌اند بدون قيد و شرط آزاد کنند. چرا مردم را دستگير کرده‌اند؟ تنها بدين خاطر که اعتراض خود را به شکلی مدنی و صلح‌آميز بيان کردند؟ ابتدا بايد افراد بازداشت شده آزاد شوند و سپس رضايت مردم جلب شود.»

شیرین عبادی میگوید : «تحت شرايط فعلی بازشماری آراء مشکلی را حل نخواهد کرد ؛ انتخاباتی جديد و تحت نظارت سازمان‌های بين‌المللی بايد برگزار شود تا مردم متقاعد شوند که آرايی که از صندوق بيرون می‌آيد، آرای واقعی آنها است.»

رادیو فردا

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من با نظر خانم شیرین عبادی مخالفم
چون تا الان هم نبا این همه خسارت وتبلیغات قبل وتحریم های قبلیومشکلات اقتصادی برای این انتخابات نمایشی نزدیک به 1 میلیار خرج شده هیچ فرقی نداره اقای موسوی باشه یا احمد همه یکی هستند انهای که به خیابانها امدهاند با اصل این نظام مخالفند وفقط اقای موسوی وانتخابات رابهانه قرار داه اند
در ضمن من برای اخانم شرین عبادی خیلی احترام قائلم ولی باید ایشان علاوه بر اطلاعات حقوقیشون به اقتصادوسیاست هم رجوع کنند
موفق باشید