فیلم و گزارشی از تظاهرات و درگیری های شنبه 1388/03/30 تهران

تظاهرات شنبه 1388/03/30

نيروهای ضد شورش پليس عصر شنبه با بستن خيابان های اطراف ميدان انقلاب تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهر کنندگان کردند و هم اکنون فضای اين ميدان پر از دود است.
شاهدان عينی در تهران به راديو فردا و خبرگزاری های خارجی گفته اند: پليس ضد شورش خيابان های انقلاب و کریمخان زند، ميدان فردوسی، بلوار کشاورز و خيابان آزادی را به شدت کنترل می کنند و هزاران پليس و نيروی بسيج برای مقابله با تظاهر کنندگان به نتيجه انتخابات در اين مناطق مستقر شده اند.
نيروهای ضد شورش برای متفرق کردن معترضان در حال پرتاب گاز اشک آور هستند و دود سراسر اين منطقه را فرا گرفته است.
تظاهر کنندگان هم اکنون در خیابان های امیر آباد در حال شعار دادن علیه رهبر جمهوری اسلامی هستند و پلیس و لباس شخصی ها با شکستن شیشه های خانه هایی که معترضان را پناه می دهند به آنها گاز اشک آور پرتاب می کنند.
نيروهای لباس شخصی و بسيجی که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز هستند نيز افراد را مورد ضرب و شتم شديد قرار داده و يا آنها را دستگير می کنند.
تظاهر کنندگان هم اکنون در خیابان های امیر آباد در حال شعار دادن علیه رهبر جمهوری اسلامی هستند و پلیس و لباس شخصی ها با شکستن شیشه های خانه هایی که معترضان را پناه می دهند به آنها گاز اشک آور پرتاب می کنند.
گزارش یکی از شاهدان عینی حاکی است که بیرون پمپ بنزین خیابان امیر آباد روبروی مسجد امیر آتش زده شده است.
وی افزود که از دور صدای تیراندازی به گوش می رسد.
از سوی ديگر، نيروهای نظامی با استفاده از خودروهای آب پاش به روی تظاهر کنندگان آب ريخته و سعی دارند تا آنها را متفرق کنند.
گزارش شاهدان حاکی است که تهران هم اکنون چهره کاملا امنيتی و پليس به خود گرفته است و هنوز مشخص نيست که روند وقايع به کدام سو خواهد رفت.
خبرگزاری آسوشيتدپرس در اين زمينه گزارش داده است که شمار تظاهر کنندگان در ساعت اوليه تجمع بيش از سه هزار نفر بوده که شعارهای «مرگ بر ديکتاتور» و «مرگ بر ديکتاتوری» سر دادند.
یکی از شاهدان عینی به رادیو فردا گفت: ما به دلیل زدن گاز اشک آور در حال دور شدن از میدان انقلاب هستیم و نیروی انتظامی در حال ضرب و شتم مرد، زن، جوان و پیر هستند. ما یک زنی را دیدیم که با دختر چهار ساله اش به تظاهرات آمده بود و با باتوم به سر این بچه زده بودند.
وی افزود: ما از میدان ونک که به سمت انقلاب آمدیم در راه انواع نیروها با لباس های مختلف را دیدیدم که با موتور و وانت مردم را به شدت می زدند تا نتوانند به میدان انقلاب بروند.
این شاهد عینی گفت: مردم را می زنند، معترضان فرار می کنند و دوباره بر می گردند و دوباره می زنند. تمام کوچه ها و خیابان ها را بسته اند و آدم نمی داند باید چکار کند.
به گفته وی، «تهران در حال حاضر در وضعیت جنگی به سر می برد و به طرز وحشتناکی با مردم برخورد می کنند. ولی به رغم برخوردهای ناجوانمردانه با مردم، گروهای مختلف و زیادی در خیابان ها در حال شعار دادن هستند ولی نمی توانند به دلیل بسته بودن راه ها به هیچ سمتی بروند.»

رادیو فردا
---------------------------------
- - - - - - - - -
-

۳ نظر:

ناشناس گفت...

خدا یارتون باشه جوونای آزادی خواه و اصلاح طلب

آمد گفت...

نمیدونم مردمی که با سکوت راهپیمایی کردند اغتشاشگر هستند یا مردمی که با اسم لباس شخصی مردم را می کشند اغتشاشگر هستند ،این تبعیض یعنی دیکتاتوری

بی اسم و جوجوطلا وآن شرلی گفت...

هی از این زمونه