فیلم تظاهرات دوشنبه یکم تیر ( 1 تیر 1388 ) و درگیری در میدان هفت تیر - و گزارشی از اوضاع تهران و ایران امروز

روز دوشنبه یکم تیر ماه مردم خود را به میدان 7 تیر رساندند. مردم شمع به دست درمیدان 7 تیر در سکوت کامل روی زمین نشستند. گارد ویژه اندک زمانی پس از این تجمع خود را به میدان مذکور رساند و حمله به مردم را آغاز کرد. عزاداری با شمع و شال سبز علاوه بر میدان هفت تير، در كريمخان، سنايي، و پارك لاله تهران نیز گزارش شده که به تمام آنها نیروهای ضد شورش حمله کرده اند. تهران کاملا چهره یک شهر نظامی را به خود گرفته و در تمام نقاط حساس آن نیروهای انتظامی و نظامی مستقر شده اند. پارک لاله و ورزشگاه شیرودی تبدیل به پایگاه نیروهای ضد شورش و لباس شخصی ها شده است.

تلویزیون سی ان ان در آن بخش از برنامه خود که در امریکا پخش می شود، از ورود تهران به مرحله نوین گزارش داده است. در این گزارش آمده که کنترل پایتخت از دست حکومت خارج می شود و مردم در محلات جنوبی و شمالی تهران خود را آماده مقاومت های شبانه می کنند و حتی سنگر می بندند و به هم طرز ساختن کوکتل مولوتف و مقابله با گاز اشک آور و طرز کمک به مجروحان را یاد می دهند. نهادهای نظامی (اعم از بسیج و نیروی انتظامی) شب ها کنترلی بر تهران ندارند و در گیری ها به مناطق فقیر نشین تهران نزدیک می شود.

در صدا و سیما دو دستگی میان کارمندان بوجود آمده است. عده ای مخالف موضع گیری های یکطرفه این رسانه علیه مردم و به نفع دولت و عده ای موافق پیشنهاد علی لاریجانی برای باز شدن درهای صدا و سیما به روی مردم و انعکاس اندک اخباری که در شهر جریان دارد. در ادامه همین دو دستگی، عده ای از کارمندان صدا و سیما مرخصی گرفته و سر کار حاضر نمی شوند تا نقشی در موضع گیری های یکجانبه این روزهای صدا و سیما نداشته باشند. اخبار کشتارهای خیابانی و بویژه تصاویری که به صدا و سیما رسیده اما پخش نشده، موجی از واکنش عاطفی را در این رسانه بوجود آورده است.

سخنگوی وزارت خارجه "قشقاوی" گفت که وزیر خارجه "متکی" مطابق برنامه از قبل اعلام شده به ایتالیا سفر نخواهد کرد. البته او نگفت که وزارت امور خارجه ایتالیا در اعتراض به سرکوب مردم در ایران گفته است: اگرسرکوب مردم در ایران ادامه بیابد، ایتالیا اجازه ورود وزیر خارجه ایران به ایتالیا را نخواهد داد.

روزنامه "رپوبلیکا" ایتالیا نوشت که بسیاری از اعضای مجلس خبرگان ایران خواهان برکناری و یا کنترل شورائی رهبر ایران هستند و آیت الله سیستانی نیز که نگران جنگ داخلی در ایران است و از این خواسته حمایت می کند. رپوبلیکا مدعی شده که هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در شکل گیری چنین اجماعی از میان خبرگان رهبری و در تماس با آیت الله سیستانی دارد.

سپاه از بیم تشدید واکنش های مردمی، از هم اکنون اعلام آماده باش کرده است. حتی از صبح دوشنبه در حوالی میدان آزادی چند تانک را بصورت مانور عبور داده است !


- - - - - - - -
-

۶ نظر:

ناشناس گفت...

آخه چرا اينقدر دروغ مينويسيد من ديروز اونجا بودم هيچ خبری نبود

ناشناس گفت...

سلام یک ما حامیان آقای موسوی با خدا مشکل نداریم پس پرچم ایران ما همون می مونه ما خواهان کمک از کشورهای خارجی نیستیم ایرانی هستیم خودمون می تونیم تصمیم بگیریم حتی اگه کشته بشیم
ما بی دین و ایمونی نمی خواهیم مادولت جدید می خواهیم نه دولت خشن و عصبی و مردم فریب اگه خدایی نکرده پیش خودتون خیالاتی کردید براتون متاسفم ما امام زمان و داریم برای ظهورش تلاش می کنیم این عکسای مزخرف و بردارید از وبلاگتون با اینکه می دونیم آقای خامنه ای عدالت و رعایت نکردندپدری نبودند که بین فرزندانشون فرق نزارند ولی آدمای بزرگ هم اشتباه می کنند ولی ما مثل دولت آقای احمدی نژاد خواهان مرگ کسی نیستیم خواهان اصلاح ایشون هستیم و بس به امید ایرانی سبز

ناشناس گفت...

خاک بر سر دروغتون
بدبختا عوضی الاغ
برید بمیرید گوسفندا

ناشناس گفت...

الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم

صدای ندا گفت...

نترس نترس نترس. هر قطره خون ریخته شده تقاسش پس گرفته خواهد شد.هر جان داده شده هزارها جان دیگر را استقامت خواهد داد. در تاریخ دنیا هیچ دولتی با کشتن مردمش دوام نخواهد آورد حالا چطور این ظاهر مسلمانان دوام خواهند آورد .عزیزانم درخت آزادی با خون عزیزان و شهدا آبیاری میشود نه با آب. جنایات این قاتلان وسیلهٔ است برای آزادی مردم شجاع ایران. برای آزادی ملت ایران مقدس صد بار جان خواهم داد.

هموطنان عزیزم: حضرت محمد با کفار جنگید امام حسین با کفار جنگید، آیا مردم مسلمان ایران کافرند چرا مردم مسلمان ایران قتل عام میشوند. بسیجی‌،پاسدار،ارتشی،دانشجو،بازاری ما همه ایرانی‌ و مسلمان هستیم. تاریخ نشان داده که هر دولتی که مردم خودش را به هر دلیلی‌ کشت از کار بر خواهد افتاد و حضرت عظما،احمدی‌نژاد،بسیج و غیره استثنا ندارند.خداوند از ظلم هیچ شخصی‌ نخواهد گذشت. به نام اسلام جوانها کشته شدند به نام اسلام خانوادهها داغدار شدند حالا چطور میشه باور کرد که خدا وجود ندارد.بسیجیهای عزیز،پاسداران از راه بدر شده دستهاتون را آغشته به خون معصومین نکنید.آزادی کلام،آزادی فکر و بیان انسان را کافر نخواهد کرد به اسلام و مسلمانان رحم کنید تا خداوند به شما رحم نماید.چاره ای‌ ندارم جز اینکه از ارتش مقدس بخواهم که این جنایات فقط به دست ارتش به انتها خواهد رسید.‌ای سرباز،ای نگهبان وطن ، به داد میهن و هموطنان برس.

نقش آیات قرانی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
گاهی در جامعه اتفاق می افتد که شاهدین یک امر بدون در نظر گرفتن رضایت خداوند ورعایت حق مردم از شهادت واقعی کتمان می کنند وبهانه آنها این است که اگر حق مردم هم تضییع می شود ولی آنها خودر ا به دردسر نیندازند در صورتیکه در ایات زیر اشاره شده که کتمان شهادت یک عمل طالح وزشت است :۱۴۰و۱۴۶و۲۸۳بقره و۱۰۶مائده و۳۳انعام

rooheneda@gmail.com

Unknown گفت...

سلام، یارانه‌ها که یاری نمیکنند، بنزین و گاز قیمتش سر به آسمان گذاشته، خارجیها هم که تحریممون کردند، با دنیا در افتادیم بخاطر نیروی هسته‌ای، نون هم که چند برابر شده، مردممون هم که هر روز دارند بخاطر بنزین قلابی سرطان شش میگیرند ، دنیا هم با ما در افتاده ، هر وقت هم که حرف می‌زنیم میگویند این همه بدبختیها در راه و برای اسلام است. اسلامی هم که رشد میکنه هر روز، سنّی است نه مال ما شیعه ها.‌ای امام کجایی که روز قضاوت نزدیک است. خودت رحم کن بر ما.