عکس - محمد علی ابطحی در دادگاه شنبه 10 مرداد 88 و سخنان وی!

-
دادگاه متهمانی که از آنها با عنوان «عوامل اغتشاش و آشوب» نام برده شده، صبح روز شنبه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری تهران آغاز شده است.
اين دادگاه از ساعت ۹ صبح شنبه آغاز شده و به پرونده حدود ۱۰۰ نفر رسيدگی خواهد کرد.

در بين متهمان حاضر در دادگاه چهره‌هايی چون بهزاد نبوی، عضو شورای مرکز سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، محسن ميردامادی، دبيرکل جبهه مشارکت، محسن امين‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، محمد عطريانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، محمدعلی ابطحی، عضو شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز، محسن صفايی فراهانی، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، و عبدالله رمضان‌زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و ده‌ها نفر ديگر که در دو ماه گذشته دستگير شده‌اند، متهم به شرکت در «کودتای مخملی» شده‌اند.

پيشتر دادستانی تهران ۱۰ مورد اتهام را به دستگيرشدگان نسبت داده بود که برخی از اين اتهام‌ها عبارتند از: «ارتباط مستمر با مجاهدين خلق، بمب‌گذاری، حمل سلاح گرم و نارنجک جنگی، حمله به نيروهای انتظامی و بسيجيان، ارسال تصوير برای رسانه‌های دشمن و ايراد خسارت به اموال و اماکن دولتی و عمومی».

به گزارش فارس، محمد علی ابطحی، معاون سابق محمد خاتمی و از مشاوران مهدی کروبی در انتخابات رياست جمهوری دوره دهم گفت: «آنچه که معاون دادستان به عنوان انقلاب رنگی يا مخملی عنوان کردند بنده فکر می‌کنم ظرفيت آن در کشور وجود داشت البته نمی‌دانم که نيت آن واقعاً وجود داشته يا نه ولی اگر اين ظرفيت در کشور ضعيف‌تری موجود بود، موفق می‌شد و در خصوص رسانه هم بايد گفت که رنگ سبز بيشتر تبديل به يک رسانه شده بود.»

وی همچنين اعلام کرد که «ما اصلاح‌طلبان در بسياری از موارد صداهايی را که بايد می‌شنيديم، نمی‌شنيديم يا صدای همه را نمی‌شنيديم و در واقع صداهای جامعه متوسط به بالا را می‌شنيديم و در واقع اين توهم، ‌توهم بزرگی بود که موسوی پيدا کرده و احساس می‌کرد که تقلب ۱۱ ميليونی امکان‌پذير است.»!

آقای ابطحی همچنین در این اظهارات که در خبرگزاری فارس منعکس شده گفت که «پس از انتخابات در جلسه مشتركی هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی با هم قسم شدند كه پشت يكديگر را خالی نكنند و بنده نمی‌دانم كه اين تنها نگذاشتن و ياری كردن يكديگر پس از ۱۱ ميليون فاصله برای چه بود.»

وی هاشمی رفسنجانی را متهم کرد که قصد «انتقام‌گیری از احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای» را داشته و خاتمی را به «همراهی خائنانه» با موسوی متهم کرد.!

محمدعلی ابطحی و بسياری از شخصيت‌های اصلاح طلب پس از آغاز اعتراضات به نتايج انتخابات بازداشت شده و دسترسی به وکيل نداشته‌اند. تماس اکثر آنها با دنيای خارج پس از بازداشت قطع شده بود.

همسر محمد علی ابطحی که اخیرا موفق شده بود با او ملاقات کند، گفته است: ابطحی ۱۸ کیلو وزن کم کرده و گفته است به وی قرصی می دهند که او را از جار و جنجال و هیاهوی این دنیا فارغ می کند.

پيشتر سازمان‌های مدافع حقوق بشر از جمله عفو بين‌الملل اعلام کردند که طبق گزارش‌هايی تعدادی از بازداشت‌شدگان تحت شکنجه بوده‌اند.
به گزارش موج سبز آزادی، منابع حاضر در دادگاه نمایشی سران زندانی اصلاح‌طلب خبر داده‌اند که آنچه خبرگزاری فارس به عنوان اعترافات ابطحی در دادگاه امروز منتشر کرده، یک متن از قبل تنظیم‌شده است که ربطی به سخنان امروز این آخوند اصلاح‌طلب در جلسه امروز دادگاه ندارد. ابطحی از لحظه‌ای که بر روی صندلی دادگاه نشست، کاغذی را در دست داشت که ملزم شده بود به عنوان اعترافات از تریبون دادگاه بخواند. این موضوع در عکس‌های خبرگزاری فارس نیز مشهود است و قابل انکار نیست. ساختگی بودن اعترافات کاملا روشن است و نیازی به انتظار برای آزادی این فعالان سیاسی نیست که خود بگویند تحت چه شرایطی از آنها اعتراف گرفته‌اند.

دختر ابطحی: متن اعتراف ها متن بابا نبود

فاطمه، يكی از دختران محمد علی ابطحی در گفتگو با بی بی سی از روند برگزاری دادگاه پدرش ابراز تعجب كرده است. وی "اعتراف های" پدرش را سخنان واقعی او ندانست و گفت معلوم نیست افرادی كه در اين جلسه صحبت كردند در چه وضع روحی و جسمی بوده اند.


دختر ابطحی گفت كه وكيل و خانواده محمد علی ابطحی از برگزاری دادگاه در روز شنبه بی اطلاع بوده اند و پس از انتشار خبر از آن مطلع شده اند.

دختر ابطحی همچنين گفت: "نه تنها ما كه خانواده او هستيم كه هر كسی وبلاگ او را كه قريب به شش سال به طور دائم نوشته شده، خوانده باشد می فهمد متن اعتراف ها متن بابا نبود."

"ما به عنوان خانواده آقای ابطحی منتظر می مانيم تا بابا به خانه بيايد و ببينيم چه می گويد."

دختر آقای ابطحی همچنين گفت دو روز پيش از برگزاری دادگاه هنگامی که پس از 43 روز موفق به ديدار با او شدند، متوجه ضعف جسمانی و روحی او شده بودند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

فقط میگم اون مردوی که از رژیم حمایت میکنند یا احمقند یا مزدور

ناشناس گفت...

فقط میگم اون مردمی که از رژیم حمایت میکنند یا احمقند یا مزدور

ناشناس گفت...

Ghomshid bishouraye ahmaghe napak.

Unknown گفت...

 . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.

ناشناس گفت...

ایران انسان احمق کم نداره

تقصیر خودمونه که بزغاله نگهمون داشتن تا نفهمیم اون بالاها چه غلطی میکنن
که گناهکارو به اسم بیگناه وبی گناه رو به اسم گناهکار بهمون نقبولونن

مردم بسه ساده لوحی و حماقت
یه ذره هم سعی کنید خودتون فکر کنید و هر چیزی رو که بهتون نشون میدن مثل هیپنوتیزم شده ها قبول نکنید.