فیلم و گزارش برگزاری مراسم چهلم شهادت کیانوش آسا در کرمانشاه ( پنجشنبه، 15 امرداد 1388) عکس

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: مراسم چهلم كيانوش آسا، دانشجوی نخبه‌ی كُرد يارسان كه طی وقايع اخير در تهران به شهادت رسيد عصر امروز ( پنجشنبه، 15 مرداد 1388) با حضور بيش از 10 هزار نفر از شهروندان كرمانشاهی در تالار عباسيه اين شهر برگزار شد. بعد از پايان مراسم جمعيتی بالغ بر 5 هزار نفر از شركت كنندگان از درب تالار در ميدان شهرداری به سوی باغ فردوس كرمانشاه جهت حضور بر سر مزار كيانوش آسا حركت كردند.

راهپيمايی مردم با حمل عكس‌هايی از كيانوش آسا و شاخه‌های گل و بدون سر دادن شعار بود اما مأموران انتظامی در ميانه‌ی راه مانع از حركت مردم به سمت باغ فردوس شدند. در نتيجه گروهی از جمعيت متفرق اما گروهی ديگر خود را به سر مزار كيانوش آسا رساندند.

مردم با تجمع بر سر مزار اين دانشجوی ‌شهيد با نواختن تنبور به همخوانی سرودهای آئينی اهل حق (يارسان) پرداختند. در پايان مراسم هنگامی كه برادر بزرگ كيانوش جهت تشكر از شركت كنندگان مشغول سخنرانی‌ بود ماموران انتظامی ‌با حمله به وی و ديگر شركت كنندگان باعث ايجاد تشنج در مراسم شده و برای ‌متفرق نمودن مردم معترض از گاز فلفل استفاده نمودند. همچنين بيش از 10 نفر از شركت كنندگان در اين مراسم از جمله چند تن از بستگان كيانوش آسا توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند.




- - - - - - - -
- - - - - - - -
-

هیچ نظری موجود نیست: