نفت ایران به جای سفره مردم ، روی وافـور رهـبری


ازین پس نفت ایران را نیز شخص رهبر ( سید علی ... ) می فروشد ؛
با افزایش فشار تحریمهای جهانی بر جمهوری اسلامی ، وزارت نفت ايران تفاهم نامه ای با بنياد مستضعفان امضا كرده كه بر اساس آن بنياد مستضعفان وارد تجارت نفت خواهد شد .
بر اساس قانون تنها شرکت ملی نفت ایران باید ، فروش و صادرات نفت را در اختیار داشته باشد ، اما اکنون بنياد مستضعفان كه بزرگترين كارتل اقتصادی خاورميانه است و زیر نظر مستقیم رهبر است و در برابر مجلس و هیچ نهاد دیگری پاسخگو نيست می تواند مجزا از وزارت نفت اقدام به فروش نفت كند . اين توافق نامه به دور از رای و نظر مجلس و افكار عمومی صورت گرفته است . این یعنی حراج کردن و ریختن ثروت ملی ایران به جیب عبای بيت رهبری و دیگر کاسه لیسان ؛
آنچه را كه مردم ایران با تلاش ملی كرد ، اکنون رسما دارایی خصوصی ولی فقیه شده است .

کارشناسان این سیاست را راهی برای گریز از تحریمهای اقتصادی میدانند تا جمهوری اسلامی در صورت ناتوانی فروش نفت از کانال رسمی دولت ، توسط شرکتهای خصوصی و از کانال بنیاد اقدام به فروش نفت کند که البته با قیمت ارزانتر و در واقع دست به حراج نفت خواهد زد ؛
-----------------------------------------

با اين كه گزارش دقيقی از فعاليت های بنياد در دست نيست اما برخی بنياد مستضعفان را بزرگترين غول اقتصادی خاورميانه می دانند كه در بخش های مختلف اقتصادی و عمرانی و فرهنگی و اجتماعی فعاليت دارد ؛
تاكنون وزارت نفت از طريق شركت های زير مجموعه خود نفت را می فروخت و اين اولين بار است كه نهادی غير از وزارت نفت ، وارد معاملات نفتی می شود .
به گفته مدير عامل شركت ملی نفت ايران ، اگر بنياد خريدار نفت ايران باشد نيازی به اخذ مجوز نيست ولی اگر بنياد بخواهد رقيب شركت ملی نفت باشد مجوز آن را خواهيم گرفت !
بنياد مستضعفان در تابستان سال 1358 خورشيدی با مصادره اموال مردم و بازرگانان و سرمایه داران و کارخانه های خصوصی ویا وابسته به دولت پیشین تاسيس شد . این بنیاد از نظر حقوقی ، نه يك موسسه دولتی و نه يك موسسه خصوصی است ، بلكه موسسه ایست كه دولت اجازه دخالت در آن را ندارد و زير نظر مستقيم علی خامنه ای ، رهبر حکومت اسلامی اداره می شود . رئيس بنياد مستضعفان از سوی خامنه ای انتخاب می شود و اين بنياد فقط جوابگوی وی است .

گزارش دقيقی از حجم فعاليت ها و عملكرد بنياد منتشر نشده اما برخی كارشناسان بر اين باورند كه بنياد حدود نيمی از اقتصاد ايران را در اختيار دارد .
محسن رفيق دوست ، رئيس پیشین بنياد در سال 1376 گفت ، بنياد بزرگترين موسسه اقتصادی در ايران و خاورميانه است ، بنياد 400 شركت فعال دارد ؛ كه در زمينه های مختلف از توليد اغذيه و نوشابه و وسايل الكتريكی گرفته تا مصالح ساختمانی ، پارچه و منسوجات ، چرم و پلاستيك و فلزات و كاغذ و ... فعال هستند ؛ در زمینه تجارت و بازرگانی و استخراج معادن نیز ده ها شرکت در بنیاد فعال هستند ؛ املاك كشاورزی ، مستغلات و كارگاههای ساختمانی و 90 سالن سينما و تعدادی بيمارستان ، شركت كشتيرانی و يك موسسه بانكی نيز در اختيار بنياد قرار دارد .
موسسه مالی اعتباری بنياد كه اكنون به موسسه مالی و اعتبار سينا تغيير نام داده يكی از مهمترين و قديمی ترين موسسات مالی و اعتباری ايران است كه در اكثر نقاط اين كشور شعبه دارد .
به گفته رفيق دوست در سال 76 ، بنياد 28 درصد نساجی كشور ، 22 درصد سيمان ، حدود 45 درصد نوشابه غير الكلی ، 28 درصد لاستيك و 25 درصد شكر ايران را توليد مي كند . اين موسسه به خاطر توانايی های مالی همواره به عنوان رقيب بخش خصوصی مطرح بوده است .
اين موسسه عظيم به دليل نبود حسابرسی و كنترل معمول قانونی در ايران و برخورداری از يك وضعيت فراتر از قانون ، از امتيازات ويژه ای سود می برد .

در اوايل دهه هفتاد خورشيدی بحث هايی در زمينه فساد مالی و سوء مديريت مطرح شد و تحقيق و تفحص هايی نيز در اين زمينه صورت گرفت اما نتايجی به دنبال نداشت .
بنياد در طول نزديك به سی سال علاوه بر فعاليت های اقتصادی و تجاری ، در اجرای بزرگترين پروژه ها ی عمرانی نظير ساخت سد ، جاده ، راه آهن و پروژه های نفت و گاز فعال بوده و اكنون ، پايش به معاملات نفتی نیز باز شده است !
----------------------------------------
پس از این دیگر مردم ، مجلس و هیچ نهادی حق ندارد بفهمد که فروش و هزينه كردن ثروت ملی ایران چگونه انجام می پذیرد و لاشخورها و مرده خواران اسلامی با خیالی آسوده آن را غارت و حیف و میل خواهند کرد .

-----

هیچ نظری موجود نیست: