کمیته نوبل درحالی جایزه صلح نوبل را به اوباما داد که جایگزینهای مناسبتری نیز وجود داشت - اوباما جایزه خود را با ديگران از جمله ندا آقا سلطان تقسيم کرد

-
در ماههای اخیر هزاران ایرانی شجاع در راه دموکراسی و بازپس گیری آرایشان به خیابانها آمدند، بسیاری شان زندانی شدند، تعدادی کشته شدند که در میان آنها تصاویر مرگ دختری جوان به نام ندا جهان را تکان داد...در همین راستا پرزیدنت اوباما نیز جایزه خود را با دختری که آرام در خیابانها تظاهرات می کرد تا حق خود را بگیرد و بجای آن با گلوله های سرخ مواجه شد تقسیم کرد...
- - -
باراک اوباما جایزه صلح نوبل را نه به عنوان نتیجه خدماتش بلکه بعنوان تشویقی برای عملکرد آینده ارزیابی کرد. او گفت: احساس نمی کنم شایستگی دریافت چنین جایزه ای و قرار گرفتن در میان افرادی را داشته باشم که جهان را تغییر داده اند. من این جایزه را به عنوان فراخوانی به عمل ارزیابی می کنم. فراخوانی برای همه ملت ها برای رویارویی با چالش ها ی قرن بیست و یکم. او افزود: به همین خاطر است که باید این جایزه را با هرکس که مشتاقانه در پی عدالت و شرافت انسانی است، تقسیم کرد. با زن جوانی که در خیابان ها در سکوت برای حق و عدالت تظاهرات می کرد تا از این طریق صدای اعتراضش شنیده شود، حتا اگر در مواجهه با گلوله ها و برخوردها قرار بگیرد. با رهبری که چون تعهدش به دموکراسی را زیر پا نمی گذارد پس در حبس خانگی قرار می گیرد، و برای همه مردان و زنانی که در هر سوی دنیا امنیت، آزادی و گاهی جانشان را برای صلح فدا می کنند.
- - -
«جناب رییس جمهور باراک اوباما! اول بگذارید جایزه ی صلح نوبل را تبریک بگویم و آرزو کنم که کارنامه ی شما در آینده هم شما و هم تصمیم گیرندگان نروژی را سربلند کند. اما بعد؛ آقای رییس جمهور! با شرح آنچه گفته شد یک سئوال از شما دارم؟ اگر این تقلب و این اتفاقات در کشور شما می افتاد و آقای مک کین را به جای شما رییس جمهور اعلام می‌کردند و مردم را می کشتند و زندان می انداختند و مورد تجاوز قرار می دادند شما چه می کردید و انتظار شما از دیگر کشورهای جهان چه بود؟»

جناب اوباما،
بهتر است به جای تقسيم کردن جایزه با اینهمه دیگران، رفیق دزد و شریک قافله نباشید و به جای گفتگو، روشهای قاطعانه تری را در برخورد با جمهوری اسلامی به کار بگیرید.
-

هیچ نظری موجود نیست: