ابراز همبستگی دالایی لاما رهبر معنوی و در تبعید بودائیان از جنبش سبز مردم ایران برای آزادی و حقوق بشر

-
دالایی لاما روز ۲۷ سپتامبر، پنجم مهرماه در حاشیه کنفرانس صلح در ونکوور کانادا با در دست گرفتن تراکت سبز رنگی که بر آن جمله «آزادی برای ایران» نقش بسته بود همبستگی خود را با مردم ایران نشان داد.

نازنین افشین‌جم، در وبلاگ شخصی خود نوشته است که در مراسم کنفرانس صلح ونکوور با دالایی لاما دیدار کرده و در مورد اتفاقات ماه‌های اخیر در ایران که به کشته شدن ده‌ها نفر و بازداشت گسترده فعالان مدنی و سیاسی منتقد انجامید، با این رهبر مذهی صلح طلب سخن گفته است و دالایی لاما بی‌درنگ پذیرفت که شعار «آزادی برای ایران» را بر دست بگیرد و به این طریق با جنبش سبز ایران ابراز همدلی و همیاری کند.

Photo credit: Samantha J Walker
دالایی لاما رهبر معنوی و در تبعید بودائیان تبت در ۱۹۸۶ جایزه صلح نوبل را از آن خود کرده است و از مهم‌ترین چهره‌های جهانی حامی صلح به شمار می‌آید.

وی که متولد ۱۹۳۵ است از ۱۵ سالگی رهبری سیاسی تبت را بر عهده گرفت و مقارن همین زمان بود که نیروهای جمهوری خلق چین تبت را به اشغال خود در آوردند.

مردم تبت در سال ۱۹۵۶، علیه فشار دولت چین بر دولت محلی خود، قیام کردند که این قیام تا سال ۱۹۵۹ و سرکوب خشونت آمیز آن به دست ارتش سرخ چین ادامه داشت.

پس از سرکوب این قیام، دالایی لاما همراه با جمعی از رهبران تبتی این سرزمین را ترک کرد و در هند دولت در تبعید تبت را تشکیل داد.
- - -

On Sunday September 27th 2009, I had the opportunity to meet His Holiness the Dalai Lama at the Vancouver Peace Summit

put on by the Dalai Lama Center for Peace and Education. I spoke to him about the plight of the Iranian people suffering grave human rights abuses under the stranglehold of the current regime and the urgency for the international community to take action, especially in light of the violence, deaths, detainments, disappearances and systematic rape since the fraudulent presidential elections in June.

I asked His Holiness if he would stand in solidarity with the Iranian people by holding a sign that says “Freedom for Iran” and “Human Rights for Iran”. When the Dalai Lama agreed without hesitation, I hugged and thanked him. I was so elated because I knew what an important symbol it would be for the people inside Iran. I want the Iranian people to know that they have not been forgotten and that the international community stands beside them.

The Dalai Lama had said over a decade ago when he received the Nobel Peace Prize:

“Peace can only last where human rights are respected, where people are fed, and where individuals and nations are free”.

May Iranians live in peace at last!

Nazanin

Nazanin Afshin-Jam
International Human Rights Activist
President and Co Founder of
Stop Child Executions
www.stopchildexecutions.com

۲ نظر:

مریم گفت...

یاور گرامی
با عرض درود
تارنگار پاسارگاد توسط سرویس دهنده بلاگ فا مسدود شد و بنده ناگزیر شدم وبلاگ را به سرویس دهنده بلاگ اسپات انتقال دهم.
لطفن لینک را ویرایش نمایید.
لینک تارنگار شما پیشاپیش به آدرس جدید پاسارگاد انتقال یافته است.
پاینده باشید.
با سپاس بسیار
مریم

ناشناس گفت...

طی چند روز گذشته استاد ایلیا (پیمان فتاحی ) و چند تن از شاگردان ایشان بازداشت شده و پس از چند روز آزاد گشته اند برای اطلاعات بیشتر به ادرس زیر مراجعه کنید:
http://latayef-e-erfani.blogfa.com