نامه شاهزاده رضا پهلوی به دبیرکل سازمان ملل بان کی مون برای جلوگیری از اعدام ایرانیان توسط حکومت اسلامی

دبیرکل سازمان ملل متحد - نیویورک
سی و یکم ماه می ۲۰۱۰
موضوع: دور دیگری از اعدام ها در ایران
عالیجناب بان کی مون
من و هموطنانم درمورد نقض روز افزون حقوق بشر در ایران بسیار نگران هستیم. رژیم مذهبی به سرکوب شهروندان، دستگیری فعالان و مخالفان، و تهدید آنان به اعدام، در تلاشی برای ایجاد وحشت در هم میهنانم همچنان ادامه می دهد.
من به دفعات مختلف اطلاعیه هایی برای مطبوعات صادر کرده و نامـه های فوری نیز برای دبیـرکل سازمان ملل فرستاده ام و در آنها بر شرایط وخیم هموطنانم که در زندان های جمهوری اسلامی شکنجه و دچار نقص عضو شده اند تاکید کرده ام. من مایلم بخصوص توجه شما را به وضع این افراد جلب نمایم:
آقای احمد دانشپور مقدم
آقای محسن دانشپور مقدم
آقای عبدالرضا قنبری
آقای هادی قائمی
آقای محمد علی صارمی
آقای جعفر کاظمی
آقای محمد علی حاج آقایی

جرم این زندانیان، حضورشان در تظاهرات اعتراضی به آخرین " به اصطلاح" انتخابات بوده است، و نتیجتا به اعدام محکوم شده اند. اعدام آنها در شرف انجام است.

با کمال تاسف، افراد بسیار دیگری هستند که بازداشت و حتی اعدام آنها بر رسانه ها و دولت های جهان پوشیده مانده است.

اگر نه همه ولی بسیاری از زندانیان سیاسی در ایران بصورت مرتب مورد ستم قرار می گیرند و در سلول های انفرادی نگاهداری می شوند علیرغم مخالفت های سازمان ملل. متاسفانه رژیم روحانیون در ایران این هشدارها و همچنین درخواست های فوری سازمان های مدافع حقوق بشر، نظیر سازمان های عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشررا تا کنون نادیده گرفته است.

همانگونه که همه ما آگاه هستیم، حقوق بشر و آزادی های بنیادی افراد یکی از مقاصد اصلی منشور سازمان ملل متحد است. بنابراین با فوریت از آن عالیجناب می خواهم، از جانب همه زندانیان سیاسی در ایران، شخصا در این امر مداخله کنید و تا جایی که ممکن است به رژیم روحانیون در ایران فشار وارد آورید که چنین اعمالی را فورا متوقف کند و کلیه زندانیان سیاسی را بدون هیچگونه تاخیری آزاد سازد.

با بهترین احترامات
رضا پهلوی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

awvejyxlmjhuenpevuli, justin bieber baby, hrahqne.