فیلم مراسم بزرگداشت شاهپور علیرضا پهلوی

Memorial Ceremony For Prince Alireza Pahlavi jan 23,2011


-

مراسم يادبود شاهزاده عليرضا پهلوی در آمريكا - عکس از BBC


روز یکشنبه، بیست و سوم ژانویه 2011، مراسم یادبودی برای شاهزاده علیرضا پهلوی، با حضور خانواده پهلوی و عده ای از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و هنری و ده ها تن از ایرانیان که جهت ابراز همدردی و ادای تسلیت به خاندان پهلوی در این مجلس حضور یافته بودند در شهر بتزدا، ایالت مریلند (حومه واشنگتن دی سی) برگزار شد.
نماهنگی شامل موسیقی و تصاویری از شاهپورعلیرضا پهلوی که توسط شهاب هاشمی ساخته شده بود به نمایش درآمد. ستار خواننده ایرانی، ترانه آوای ایران را برای حاضران خواند. تارا کمانگر (پیانو) به همراه سیروس بروخیم (ویلن) قطعاتی را به صورت مشترک اجرا کردند.
آنگاه شاهزاده رضا پهلوی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: "در این ۵۰ سالی که از عمر من می‌گذارد، شاید بی‌اغراق باید بگویم که انسانی به معصومی و بی‌آزارتر از برادرم نشناختم وشاید هرگز نخواهم شناخت." او سپس  خاطراتی را از برادر خود بیان کردند و از خصوصیات  اخلاقی و شخصیت و روحیه ی شوخطبع و مثبت وی برای حاضران تعریف کردند.
سپس شهبانو فرح پهلوی، بدون اعلام قبلی پشت تریبون قرار گرفت و با پاسخگویی به ابراز احساسات حاضران از حضور آنان و کلیه کسانی که از اقصی نقاط جهان به او و خانواده اش تسلیت گفتند قدردانی کرد.
 شهبانو فرح در بخشی از سخنان خود  گفت: "غم من با غم هیچ مادر عزیز از دست داده ای فرقی نمی کند، هر مادری شازده پسر و شازده خانمی برای خود دارد."
پس از آن، شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی به همراه همسر و فرزندانش (شاهدخت نور پهلوی و شاهدخت ایمان پهلوی) و شاهدخت فرحناز پهلوی بر روی صحنه حضور یافتند  و به ابراز احساسات  حاضران پاسخ دادند.
عکس از BBC












تسلیت واژه کوچکیست برای درگذشت مردان بزرگ ..

شاهزاده علیرضا پهلوی در ۲۸  آوریل سال ۱۹۶۶ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی اش که در ایران آغاز شده بود، با وقوع انقلاب سال ۱۳۵۷، در خارج از کشور ادامه یافت. عشق او به تاریخ میهنش، وعلاقه به تحقیق در باره تمدن وفرهنگ ایرانی زمینه ساز ادامه تحصیلش در رشته های تاریخ وفرهنگ ایران بود. او تحصیلات عالی خود را در دانشگاه های پرینستون، و کلمبیا ادامه داد و سپس  دانشنامۀ دکترا را با تحقیق در رابطه با تمدن وفرهنگ کهن ایران ازدانشگاه هاروارد اخذ نمود.



شاهپور علیرضا پهلوی، وصیت نمودند خاکستر شان به آبهای دریای خزر سپرده شود تا با هر موج دریا  بر خاک ایران بوسه زند.
-
درود بر شهبانو فرح پهلوی
دورد بر شهامت شما
درود بر بردباری شما
درود بر بزرگواری شما
درود بر استواری شما
درود بر پایداری و پیروزی شما
درود بر روان پاک دو فرزند از دست رفته شما
درود بر روان پاک محمد رضا شاه پهلوی ، شاهنشاه  ایران


درگذشت  شاهپور علیرضا پهلوی این انسان میهن پرست را به مردم ایران،  شهبانوی گرامی، شاهزاده رضا پهلوی، شاهزادگان فرحناز، شهناز، نور، ایمان و فرح پهلوی تسلیت میگوییم.