دو فیلم از تظاهرات امروز 8 مرداد 88 تهران


- - - - - - - -
- - - - - - - -
/

فیلم 8 مرداد 88 : استقلال آزادی جمهوری ایرانی - مرگ بر روسیه - مجتبی بمیری رهبری را نبینی


- - - - - - - -
- - - - - - - -
/

فیلم حضور مهدی کروبی در بهشت زهرا و فیلم تظاهرات در میدان ولی عصر


- - - - - - - -
- - - - - - - -
-

بهشت زهرا امروز، 8 مرداد 88 ، حضور موسوی و کروبی در میان مردم، چهلم ندا و دیگر کشته های تظاهرات مردمی ایران

سی ان ان: حضور هزاران نفر بر سر مزار ندا

شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد بیش از 2 هزار نفر بر سر مزار ندا آقا سالطان در گورستان بهشت زهرا حضور یافتند و مراسم چهلم او را برگزار کردند. این در حالی بود که صدها تن از نیروهای پلیس ضد شورش نیز در محل مستقر شده بودند. گزارش شده پلیس علیه تجمع کنندگان دست به خشونت زده است.

خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت كه پليس برای متفرق كردن حاضران در بهشت زهرا، از گاز اشك‌آور استفاده كرده است.
شاهدان می‌گويند كه تمركز استقرار نيروهای انتظامی به‌ويژه در اطراف گور ندا آقاسلطان بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان ، آقای موسوی، از كانديداهای معترض انتخاباتی، موفق شده‌بود از اتوموبيل خود پياده شده و خود را به سنگ مزار ندا آقاسلطان برساند. ولی به او اجازه خواندن قرآن داده نشد و پليس ضد شوروش با محاصره آقای موسوی وی را به اتوموبيلش بازگرداندند. مردم برای جلوگیری از بردن آقای موسوی ماشین وی را محاصره کردند اما پلیس انتظامی توانست محاصره را بشکند و او را از بهشت زهرا خارج کند. اما به گزارش خبرگزاری ها ، مهدی كروبی توانست در میان ضرب و شتم مردم توسط ماموران رژیم وارد بهشت زهرا شود . ماموران انتظامی همچنين ده ها تن از حاضران را بازداشت كرده است.
مهناز محمدی، مستندساز و جعفر پناهی کارگردان نیز امروز در بهشت زهرا بازداشت شدند. خانم محمدی و آقای پناهی صبح پنجشنبه به همراه تعداد ديگری از فيلمسازان و مستندسازان ايرانی برای گذاشتن گل بر مزار كشته شدگان حوادث اخير به بهشت زهرا رفته بودند.
--------------------------------
شعار مرگ بر دیکتاتور در تجمع بهشت زهرا

بنا به گزارشها، شمار زیادی از هموطنان برای برگزاری مراسم چهلم جان باختگان قیام در بهشت زهرا حضور پیدا کردند. حضور زنان در این مراسم چشمگیر بود. تجمع کنندگان از جمله شعار دادند، ندای ما نمرده، این دولت است که مرده؛ مرگ بر دیکتاتور؛ می کشم می کشم، آنکه برادرم کشت. گزارش شده مزدوران رِژیم با گازهای شیمیایی به تجمع کنندگان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
--------------------------------
بازداشت ها در بهشت زهرای تهران

به گزارش بی بی سی، گروهی از فیلمسازان و مستندسازان ایرانی که صبح پنجشنبه برای گذاشتن گل بر مزار کشته شدگان حوادث اخیر به بهشت زهرا رفته بودند، بازداشت شدند. جعفر پناهی و مهناز محمدی جزو بازداشت شدگان هستند. حسن آقاخانی، وکیل خانم محمدی بازداشت این دو فیلمساز را تأیید کرده است. برخی گزارش های تأیید نشده از بازداشت عده دیگری از حاضران در بهشت زهرا حکایت دارد.
------------------------------
خبرگزاری فرانسه:

تجمع کندگان امروز در گورستان بهشت زهرا بسوی ماموران پلیس سنگ پرتاب کردند. ماموران پلیس ضد شورش هنگامی که از ورود مهدی کروبی به این محل جلوگیری می کردند از سوی تجمع کنندگان با سنگ مورد حمله قرار گرفتند. گزارش شاهدان حاکیست چندین نفر تا کنون توسط ماموران بازداشت شده اند. میرحسین موسوی نیز دقیقه ای‌ پس از پیاده شدن از ماشین با فشار نیروهای پلیس ضد شورش مجبور به ترک بهشت زهرا شد.

متن كامل سخنان ميرحسين موسوی در جمع فرهنگيان و تشكل‌های معلمان ايران

-
موسوی: چرا اینقدر مردم را آزار می‌دهید؟ آزادی کجاست؟

قلم - میرحسین موسوی با تبریک اعیاد پیش رو، هر یک از این فرصت‌ها را به عنوان نعمتی دانست که خداوند برای نهضت سبز قرار داده است تا از آن خوب استفاده کند.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، مهندس میرحسین موسوی در دیدار با اعضای تشکل‌های معلمان و فرهنگیان در انجمن اسلامی معلمان ایران با تبریک ماه شعبان و اعیاد این ماه، این فرصت‌ها را نعمتی برای نهضت سبزخواند تا از آن خوب استفاده کند و گفت: این مهم‌ترین مساله است که شبکه عظیم اجتماعی و سبزی که در سراسر کشور ایجاد شده است، اگر هوشیار باشد که هست، باید از تمام این مناسبت‌ها با استفاده از خلاقیت خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه این مناسبت‌ها زیاد هستند یادآور شد: ما می‌توانیم هر روز برنامه‌ای برای روشنگری و پیگیری اهداف بلند نهضت بزرگ سبز داشته باشیم.

موسوی در ادامه درباره سخنان یکی از اعضای حاضر مبنی بر اینکه جریان حاکم بعد از انتخابات غافلگیر شد و فقط تا زمان انتخابات برای خود برنامه ریزی کرده بود، گفت: فکر می‌کنم این غافلگیری به چند هفته پیش از انتخابات برمی‌گردد زیرا تمام تلاش آنها در جهتی بود که مردم در انتخابات شرکت نکنند.

وی با اشاره به عملکرد رسانه ملی و دیگر رسانه‌های دولتی نسبت به دوره‌های قبل ریاست‌جمهوری، تلاش آنها را در جهت حضور عده قلیلی در انتخابات دانست و بیان کرد: آنها فکر نمی‌کردند که در مدت کوتاهی چنین موج عظیمی ایجاد شود برای همین غافلگیر شدند و طرح‌هایشان ناشیانه اجرا شد و خلل و فرج بسیار زیادی داشت و آنها قدرت مردم را به درستی تخمین نزدند و عمق جریان را به درستی درک نکردند. دلیل برانگیختگی و حضور مردم در خیابان‌ها را درک نکردند در نتیجه کشور و خودشان را با مشکل مواجه کردند.

میرحسین با بیان اینکه مطالبی که قبل از انتخابات، مطرح و بر آن تاکید کرده است چیزی نبوده جز درخواست‌های معمولی ذکر شده در قانون اساسی که مغفول مانده و کنار گذاشته شده بود افزود: ما بخش‌های اندکی از قانون اساسی را اجرا کرده‌ایم. قسمتی از آن را خوانده‌ایم آن هم بر اساس منافع گروهی و جناحی و آن بخشی که به نفع ما نبوده، کنار گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه جز حقوق مصرح در قانون اساسی چیز دیگری نگفته است، بیان کرد: ما گفتیم شعار مردم در ابتدای انقلاب این بود "در بهار آزادی جای شهدا خالی؟"، حرف ما این است که این آزادی کجاست؟ مگر مردم به خاطر این آزادی به صحنه نیامدند و 22 بهمن 57 راهپیمایی‌های میلیونی در سراسر کشور انجام نشد و شعار آزادی سر ندادند؟ مردم دنبال آزادی بودند، الان این آزادی کجاست؟

موسوی با اشاره به مغفول ماندن بخشی از حقوق مردم و کرامت انسانی زن‌ها، آزادی سخن، اندیشه و گفت‌وگو و هویت ملی ما و طرح آنها در انتخابات بیان کرد: طبیعی است که این سخنان از دل مردم برخاسته بود که به آنها بازگشت و موج ایجاد کرد و آینده این حرکت هم بستگی به این دارد که ما تا چه اندازه این شعارها را ببینیم و پایبند به آنها بمانیم و حاضر باشیم هزینه این پایبندی را بپذیریم.

میرحسین در ادامه درباره هویت ساختارشکنان گفت: متهم می‌کنند که شما ساختارشکن هستید و از ساختارشکنی استفاده می‌کنید، ما می‌خواهیم بگوییم ما دنبال ساختارهای واقعی برآمده از دل مردم و قانون اساسی هستیم. شما ساختارشکن هستید. با بررسی جریانات یک نمونه از دستگیری‌ها از ابتدا تا انتهای آن می‌توانید ببینید چه کسانی ساختارشکن هستند. لزومی ندارد ما صدها جنایت و تیراندازی و لباس شخصی را ببینیم، فقط کافیست آقایان یک نمونه مثلا پرونده همین روح الامینی، اعرابی یا آقاسلطان را مورد بررسی قرار دهند، خواهند دید که تا چه اندازه ساختارشکنی در مجموعه نظام صورت گرفته است و این به آنچه ما از جمهوری اسلامی و نظام انتظار داشتیم، هیچ شباهتی ندارد.

وی با بیان اینکه ما چنین نظامی را نمی‌خواستیم گفت: آیا ما نظامی را می‌خواستیم که افرادی شبانه بریزند و خانه‌های دانشجویان و مردم را ویران و ماشین‌های آنها را تخریب کنند؟ و بعد همه ارگان‌های موجود از وزارت اطلاعات تا بسیج بگویند این‌ها به ما ربطی ندارند؛ این‌ها از کجا آمده‌اند آیا از کره مریخ آمده‌اند؟ وقتی قتلی رخ می‌دهد، متهم هر کجا باشد آقایان آنقدر قوی هستند که ردش را بگیرند، آن‌وقت ده‌ها و صدها نفری که این جنایت‌ها را مرتکب شده‌اند را نمی‌توانند شناسایی کنند؟ چه کسی این را باور می‌کند؟ آیا این به معنای متهم کردن کل نظام به دروغگویی نیست؟

موسوی در ادامه با اشاره گسترش پوستر دروغ ممنوع در سطح کشور گفت: مردم متوجه شدند که یک دروغ بزرگ پشت این جریانات هست که این همان ساختارشکنی و روی گرداندن از قانون اساسی و همه آرمان‌ها و ایده‌آل‌هایی بود که نظام ما و مردم به آن پایبند بودند. الان هم نظام هیچ چاره‌ای ندارد که به آنها (آرمان‌ها، ساختارها و قانون اساسی) بازگردد و به نظر من اگر برنگردد مردم آن را برخواهند گرداند و مردم خود از راهی که آمده‌اند باز نخواهند گشت.

وی ادامه داد: غافلگیری دیگری که برای آقایان اتفاق افتاد این بود که تصور می‌کردند با چند حرکت بعد از 22 خرداد مردم به خانه‌های خود بازخواهند گشت اما همین که ملتی با این گستردگی و با این همه هزینه‌های بسیار بیش از 40 روز در خیابانهاست نشان‌دهنده عمق این جریان است؛ بعد آقایان ذهنیتشان را داده‌اند به اینکه دو گروه خارج کشور بودند و تماس با سفارتخانه موضوع را حل می‌کند، اینها تصور می‌کردند که احزاب این جریان را هدایت می‌کنند برای همین شخصیت‌ها و سران احزاب را دستگیر کردند و تمام تلاش خود را برای اعتراف‌گیری به کار بردند.

موسوی در ادامه با اشاره به اظهارات آیت‌الله جنتی مبنی بر اینکه که اعترافات دارد گرفته می‌شود گفت: آیا یک روحانی و مجتهد که اصولی دارد می‌تواند این حرف را بزند؟ اعتراف گرفتن داشتیم در اسلام؟ ما آدم‌های کم سوادی هستیم شما که باسواد هستید بیایید شرح دهید کجای اسلام، کجای قرآن و کتب فقهی ما روی مساله اعتراف کردن تکیه کرده‌اند؟ ما هر چه از حضرت علی (ع) شنیده‌ایم، بر عکس این بود، در جهت تبرئه مردم بود و در این جهت بود که مردم علیه خود حرفی نزنند.

وی با یادآوری اینکه این شیوه‌ها نتیجه‌ای در بر ندارد افزود: زیرا این حرکت مردم به شکل هرمی تنظیم نشده است بلکه به صورت یک شبکه گسترده در حال سیر بود که به همه خانواده‌ها نفوذ کرده بود و راز بقای این نهضت هم همین است و هر حرکتی در آینده هم باید به این سمت برود که نمی‌شود یک حرکت گسترده مردمی را در قالب یک تشکل کلاسیک مختصر کرد و کاهش داد. این یک خطر برای این حرکت در آینده است.

موسوی با بیان اینکه هر چه افراد را بازداشت کردند این حرکت گسترده‌تر شد، گفت: قدرت این حرکت از گسترش آگاهی‌هاست و باید آن را پاس بداریم و عمیق‌تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به دولت حاکم رای دادند، بیان کرد: باید آگاهی را در میان این افراد گسترش دهیم و روش دولت تعیین کردن و وزیر عوض کردن و سیاست‌های اقتصادی و ماجراجویی سیاست‌خارجی دولت حاکم را به آنها یادآور شویم.

موسوی در ادامه بر لزوم فراگیر بودن شعارها تاکید کرد و با اشاره به فراگیر شدن نماد سبز میان همه ایرانیان و همبستگی حاصل از این نماد که با هم بودن را نشان می‌داد، گفت: باید شعاری مطرح کنیم که گستردگی آن بتواند ایرانیان داخل و خارج کشور را دربرگیرد و بر اساس آن، حرکتمان را تنظیم کنیم. آنچه من پیشنهاد می‌کنم، ایستادن بر قانون اساسی از زاویه زنده کردن اصول مغفولی است که مهم‌ترین آن آزادیهاست.

وی با اشاره به اصل آزادی برگزاری اجتماعات به درخواست خودش و مهدی کروبی برای برگزاری مراسم یابود شهدای وقایع اخیر در مصلی تهران اشاره کرد و گفت: با این کار دولت را در معرض امتحان قرار دادیم؛ ما نمی‌خواهیم کاری کنیم، سخنرانی هم نداریم، فقط می‌خواهیم از مصلایی که با هزینه‌های صدها میلیارد تومانی ساخته شده، یک استفاده‌ای کنیم، همان 13 میلیونی که شما می‌گویید، این‌ها هم حقی دارند نسبت به این مصلی و از پول آنها ساخته شده و از بودجه عمومی صرف شده است و متعلق به آنها هم هست، اجازه دهید ما جمع شویم و فقط قرآن بخوانیم، قرآن بخوانیم .

موسوی در ادامه با یادآوری اینکه قانون اساسی می‌تواند مثل رنگ سبز ما باشد و پیوند دهنده ما باشد، افزود: باید توجه کنیم که برای ادامه این حرکت - که برای احیای ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی و ارزش‌هایی است که مردم به‌خاطر آن هزاران شهید دادند- مجبوریم که به قانون اساسی تکیه کنیم و از آن دفاع کنیم و آن را شعار اصلی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی بر هویت ملی تاکید دارد، از این موضوع که بسیاری از اصول قانون اساسی که می‌تواند مقوم این هویت باشد به تهدید تبدیل شده است، گفت: تکیه بر هویت ایرانی بسیار کارساز است و این هویت ایرانی جدای از هویت اسلامی نیست اما غفلتی در این زمینه صورت گرفته است.

موسوی با اشاره به تکرار فریاد "ایران"، "ایران" در یکی از سفرهایش، تاکید بر این هویت ملی و ایران را ندایی خواند که به ایرانیان خارج از کشور نیز رسید.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) نیز در ابتدای انقلاب تلاش در جمع کردن همه اقلیت‌ها و قومیت‌ها تحت نام ایران داشتند، گفت: وسعت ملتی که تعریف کرده بودیم به حدی بود که همه مردم در آن می‌گنجیدند و بر اساس همین دید هم بود که اقلیت‌ها به مجلس راه یافتند.

میرحسین به رسمیت شناخته شدن حقوق اقلیت در کنار حقوق اکثریت را متاثر از یک گفتمان بسیار مترقی خواند که همه ما را با هم و اقلیت‌ها و قومیت‌ها را با ما و شیعه و سنی را با هم جمع می‌کرد.

موسوی در ادامه قتل‌ها و دستگیری‌های رخ داده را فاجعه خواند و گفت: ما چنین چیزی را حتی قبل از انقلاب هم شاهد نبودند. به کسانی که چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند یادآور می‌شوم که مردم، آنهایی را که قبل از انقلاب مرتکب جنایت شدند به یاد داشتند و آنها را به سزای عملشان رساندند؛ مردم از چنین جنایت‌هایی نخواهند گذشت. چطور می‌شود یک فردی علاقه‌مند به انقلاب، اسلام و کشور حتی یک آدم گناهکار به زندان وارد شود و بعد جنازه او بیرون آید؟ مگر ما پیرو امام علی (ع) نیستم؟ مگر توصیه‌های ایشان را درباره ابن ملجم نشنیده‌ایم؟ مگر درباره عدالت اسلامی صحبت نکرده‌ایم؟

به گزارش قلم‌نیوز، وی افزود: مگر این وضعیت قابل تحمل است؟ چطور سران کشور ما فریاد نمی‌کشند و از این فجایع گریه نمی‌کنند؟ نمی‌بینند اینها را لمس نمی‌کنند. اینها همه کشور را سیاه می‌کنند. اینها دل همه ما را سیاه می‌کنند، اگر ما سکوت کنیم همه ما را ویران می‌کند و همه ما را به جهنم می‌برد. من نسبت به این اعتراض‌ها خوشحالم زیرا این اعتراض‌ها نشاندهنده سلامت ملت ماست مردم ما راضی به جنایت نیستند؛ راضی به اینکه افراد جانی پیدا شوند و به خانه‌ها و ماشین‌های مردم حمله کنند، نیستند؛ این عدم رضایت نشاندهنده زنده بودن ملت ماست و کسانی که در مسوولیت هستند بدانند که اگر ملتی طاقت مخالفت با جنایت‌ها را دارند باید در کنار این ملت و مدافع آنها باشند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه کشور نمی‌تواند تبدیل به یک زندان شود که 70 میلیون نفر در آن زندانی شوند، به اصل تفکیک قوا اشاره کرد و گفت: یقین دارم قوه قضاییه نمی‌تواند و حق ندارد به بسیاری از این زندان‌ها سر بزند و اطلاعات بگیرد.

وی با طرح این سوال که آیا در حال حاضر قوه قضاییه مستقل داریم، بیان کرد: آیا قوه قضاییه می‌تواند پرونده همین روح‌الامینی را بررسی کند، الان می‌گویند مریض شده و مننژیت گرفته است، قوه قضاییه بررسی کند ببیند دندان‌های وی به چه دلیل شکسته است؟ آیا زمین خورده است یا کارهای دیگری صورت گرفته است. چنین قوه قضاییه‌ای کشور ما را نجات می‌دهد و به نفع کشور و همه ماست که چنین کاری انجام دهد.

موسوی در ادامه توضیح داد که برای این روح‌الامینی را مثال زد که همه چیز درباره او روشن است، محاسن هم داشته، مذهبی و بسیجی هم بوده است و بعد به این سیل عظیم و موج سبز پیوسته و شاهدان همه می‌گویند که او، زنده دستگیر شده است و بعد در زندان، جنازه‌اش را تحویل داده‌اند.

وی با اشاره به نام امیر جوادی که سایت‌ها به تازگی نام وی را به عنوان یکی از شهدای وقایع اخیر عنوان کرده‌اند با تاسف بیان کرد: ما همه مسلمانیم، حداقل جوانمردی این است که اگر اینها را کشته‌اید، آنها اذیت شده‌اند و زجرکشیده‌اند، لااقل جنازه‌های آنها را بدهید و به خانواده‌های آنها برسید. آن دسته از افرادی که شناخته شده نیستد چه؟ آنهایی که شهرستانی هستند چه می‌شوند؟ اینها را برگردانید به خانواده‌هایشان. چرا اینقدر مردم را آزار می‌دهید؟ چرا مردم را عصبی می‌کنید؟ چرا مردم را تحقیر می‌کنید؟ مردم حق دارند از قبر فرزندان خود خبر داشته باشند.

میرحسین موسوی تاکید کرد که این مشکلات جز با بازگشت به اصول انقلاب و قانون اساسی حل نخواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا به ارزش‌ها و آرمان‌های ابتدای انقلاب و دیدگاه‌های حضرت امام (ره) رجوع کنیم. این به نفع همه ما و آخرت ماست.

وی ، شورش خیابانی خواندن حرکت‌های مردمی را ناشی از اشتباه جریان حاکم در درک حرکت مردم خواند و اینکه آنها فکر کردند با ایجاد حالت امنیتی و بهم‌زدن اجتماعات، حرکت مردم جمع خواهد شد.

موسوی با اشاره به حافظه تاریخی و جمعی مردم یادآور شد که این‌طور نیست که چند ماه بگذرد و مردم همه چیز را فراموش کنند و همه چیز حل شود. "نمی‌شود سر مردم را شیره مالید"

فیلم / سخنان شیرین عبادی در آمستردام هلند / شنبه سوم مرداد 1388 روز جهانی حمایت از اعتراضات مردم ایران

Global Day of Action, Iran - July 25 - Amsterdam - Shirin Ebadi
- - - - - - - -
-
- - - - - - - -
-
- - - - - - - -
-

برای این عکس زیبا از شیرین عبادی در آلمال

-
بچه‌ها اين نقشه‌ی جغرافياست
بچه‌ها اين قسمت اسمش آسياست
شکل يک گربه در اينجا آشناست
چشم اين گربه به دنبال شماست
بچه‌ها اين گربه‌هه ايران ماست
............................
بچه‌ها اين خانه‌ی اجدادی است
گشته ويران تشنه‌ی آبادی است
خسته از شلاق استبدادی است
مرهم دردش کمی آزادی است
بچه‌ها اين کار فردای شماست

هادی خرسندی

تجاوز گروهی و فردی، توسط مزدوران بسیجی به زندنیان

-
تجاوز گروهی و فردی، توسط مزدوران بسیجی به دستگیر شدگان تظاهرات خیابانی، هم اکنون نه تنها به عنوان ابزار شکنجه برای گرفتن اطلاعات بلکه به امری بیمارگونه مشتی اراذل و اوباش ولایت فقیه تبدیل شده است. پیکرهای شکنجه شده و تجاوز شده اگر برای شهادت دادن آن چه که بر آنها روا شده، جانی ندارند اما اثر انگشتان مزدوران بر بدنهای بی باک آنها هرگز نخواهند گذاشت ذره ای از این جنایت پوشیده و فراموش شود. هزینه آزادی، سنگ پایه هر تحول اجتماعی است و تاریخ مبارزه بشری نشان داده که هیچ قدرت دیکتاتوری پابرجا نخواهد ماند. شجاعت نسلی شوریده علیه استبداد، در قیامهای خیابانی بار دیگر بر آنان که خود را جاودانگان روی زمین می دانند، مهر باطل کوبید. همه خونهای به زمین ریخته شده، همه گلوهای دریده شده و بدنهای بی جان به آنها که بر سریر قدرت نشسته اند روزی نشان خواهند داد که بدون ابزار سرکوب «بی چیزترین» ها هستند. گاردین از زبان یک پسر جوان که در تظاهرات خیابانی دستگیر شده گفته است که تجاوز گروهی و فردی به او دیگر نه امری به صورت شکنجه و تحقیر بلکه مزدوران از این کار به طور روزانه لذت می برند. تجاوز به زندانی جرم و جنایت است و باید این جرم و جنایت را با صدای بلند فریاد کرد و از نهادهای بین المللی و مدافع حقوق بشر خواست که در اسرع وقت یک هیات تحقیق ویژه به ایران برای بازدید از زندانها بفرستند.
زینت میرهاشمی
-

ترانه موسوی قربانی تجاوز لباس شخصی ها و عوامل وحشی حکومت اسلامی

-
ترانه موسوی ( 1360 - 1388 ) زن جوانی بود که در تجمع ۷ تیر ۱۳۸۸ در اطراف مسجد قبا در خیابان شریعتی توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد و پس از چند هفته جسد سوخته وی در حومه قزوین پیدا شد. دوستان ترانه و دیگر منابع خبری از انجام رفتارهای وحشیانه و تجاوز جنسی به او گزارش میدهند.

ترانه موسوی که در تقاطع میرداماد و شریعتی کلاس آرایشگری داشت، ماشین خود را در یکی از خیابان‌های فرعی بین حسینیه ارشاد و میرداماد پارک کرده بود و در تماسی تلفنی با یکی از دوستان خود قرار گذاشته بود قبل از رفتن به آموزشگاه به مسجد قبا سر بزند و آنجا یکدیگر را ببینند. هنگامی که دوست ترانه به محل قرارشان رسید دید ترانه دستگیر شده و سوار یک ون شد. ترانه موسوی در محل بازداشت موقتش که ساختمانی در نزدیکی پاسداران بود، شماره تلفن خود را به دستگیر شدگان دیگر داده و از آنان می‌خواهد در صورتی که آزاد شدند با خانواده‌اش تماس بگیرند و دستگیری او را به خانواده‌اش اطلاع دهند.

به گفته یکی از شاهدان عینی، «نیروهای ضد شورش و لباس شحصی روز هفتم تیر من و تعدادی از دستگیرشدگان را سوار بر ون‌هایی به ساختمانی در اطراف میدان نوبنیاد بردند و به آزار جسمی و روحی ما پرداختند. برخی از دستگیرشدگان را در همان بعد از ظهر به زندان اوین منتقل کردند اما من و بقیه را آزاد کردند. ترانه در میان ما بود. او دختری زیبا، خوش‌اندام و شیک‌پوش بود و بازجویی‌اش از همه بیشتر طول کشید. چشم‌هایش سبز بود. من و تعدادی را همان شب آزاد کردند و تعدادی را نیز پیش از آزادی ما به جاهای دیگری فرستادند. اما نیروهای لباس شخصی ترانه را همان‌جا نگه داشتند و حتا به او اجازه ندادند تا با مادرش تماس بگیرد.»

پس از حدود سه هفته که خانواده‌اش از وی بی‌خبر بودند فردی ناشناس در تماس تلفنی به مادر ترانه گفت دخترش در بیمارستان امام خمینی کرج بستری است. آنها دلیل بستری بودن وی در بیمارستان را تصادف در حومه خیابان شریعتی و پارگی رحم و مقعد عنوان کردند. همچنین تأکید کردند بستری‌شدن ترانه به تجمع مسجد قبا بی‌ارتباط است. سپس گفتند ترانه مشکل ناموسی داشته‌است و به همین دلیل می‌خواسته با شلنگ سرم، خود را حلق‌آویز کند. در پی این تماس تلفنی، خانواده ترانه موسوی به آن بیمارستان مراجعه کردند اما نتوانستند او را بیابند. مسوولان بیمارستان گفتند شخصی با این نام در این بیمارستان بستری نیست. اما یکی از کارکنان بیمارستان به آنها گفت لباس شخصی‌ها خانمی با مشخصات ظاهری ترانه را در حالی که بیهوش بود به بیمارستان آوردند و در همان حالت بیهوش او را برگرداندند. احتمال تجاوز جنسی به او وجود دارد.

پدر ترانه موسوی نیز که بیماری قلبی دارد در پی بی‌اطلاعی از ترانه که تنها فرزندش بوده‌است در خانه بستری شد.

یکی از دوستان ترانه اعلام کرد جسد سوختهٔ وی در اطراف قزوین پیدا شده‌است. به نظر می‌آید خانواده او از سوی مقامات امنیتی تحت فشار شدید و تهدید هستند. آنها از ارائه توضیح بیشتر به دوستان ترانه خودداری می‌کنند و حتی زمان و مکان تشییع جنازه ترانه را مشخص نکرده‌اند.

در پی مرگ وی سناتور جمهوری خواه آمریکا تدیوس مک کاتر طی نطقی در کنگره آمریکا در مورد وی صحبت کرد و با تایید این مطالب گفت ترانه در حوالی مسجد قبا توسط عوامل رژیم اسلامی دستگیر شد و سپس در محل بازداشتگاه به او تجاوز جنسی شد و مامورین رژیم او را به شدت مضروب کردند که باعث شد او را در حال کما به بیمارستان منتقل کنند. ترانه در بیمارستان مرد و ماموران رژیم برای پاک کردن آثار تجاوز، جسد او را آتش زدند و در اتوبان کرج قزوین رها ساختند.

- - - - - - - - -

مجتبی خامنه ای فرمانده بسیج و لباس شخصی ها

فیلم - جنایت در خیابان - 18+


- - - - - - - -

فیلم - تظاهرات شبانه تهران - شهرک اکباتان


- - - - - - - -
-

عکس اعتصاب غذا در برابر سازمان ملل ، نیویورک - دومین روز

-

شهره آغداشلو، هنرمند بازیگر
رضا براهنی، نویسنده
مهرانگیز کار، حقوقدان و فعال حقوق زنان

شیرین نشاط - فیلم ساز
حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا
گوگوش


نیره توحیدی، استاد دانشگاه کالیفرنیا
فرامرز اصلانی



عکس گزارش - اعتصاب غذا در مقابل سازمان ملل ، نیویورک

اعتصاب غذای روشنفكران و هنرمندان مقابل سازمان ملل در نیویورک در اعتراض به سرکوب و کشتار و بازداشت ایرانیان توسط حکومت اسلامی از سوی اكبر گنجی مطرح شد و با استقبال گروهی از روشنفكران و هنرمندان ایرانی و خارجی مواجه شد. این اعتصاب غذا از 31 تیر تا دوم مرداد، به مدت سه روز ادامه دارد.

«اعلام پشتيبانی از جنبش سبز مردم ايران، محكوم كردن تقلب گسترده درانتخابات، سركوب بی ‌رحمانه اعتراضات مردمی، و بازداشت غيرقانونی صدها شهروند و فعال سياسی و اجتماعی» از مهمترين اهداف اعتصاب‌كنندگان اعلام شده است.

چهره‌هایی چون عبدالعلي بازرگان، محمد برقعی، حسين بشيريه، علي بنوعزيزی، نيره توحيدی، فاطمه حقيقت جو، حميد دباشی، مصطفي رخ‌صفت، علي رضايی، احمد صدری، محمود صدری، كاظم علمداری، عبدی كلانتری، رضا فانی يزدی، نهضت فرنودی، منصور فرهنگ، احمد كريمي حكاك، حسين كمالي، مهرانگيز كار، اكبر گنجی، ابراهيم سلطانی، علی ميرسپاسی، مجيد محمدی، مهرداد مشايخی، آرش نراقی و نادر هاشمی در اين اعتصاب غذا شركت خواهند كرد.

سيمين بهبهانی، رضا براهنی و منيرو روانی ‌پور نیز اعلام كرده‌اند به اين اعتصاب غذا خواهند پيوست.

فيلسوفان بزرگ معاصر از جمله مارتا نسبام ، جوشوا كوهن ، نوآم چامسكی و خوزه كازونوا هم از اين اعتصاب غذا حمايت كرده‌اند.

شون پن بازيگر سرشناس هاليوود و ريس الريچ روزنامه‌نگار مستقل آمريكايی كه به همراه شون پن در سال ۲۰۰۵ به ايران سفر كرد، نيز با انتشار بيانيه‌ای از اعتصاب غذای روشنفكران ايرانی حمايت كرده و خواهان پشتيبانی مردم آمريكا از «جنبش سياسی مردم ايران» شدند.

گوگوش، ابی، شهيار قنبری، شهره آغداشلو و فرامرز اصلانی از جمله هنرمندانی هستند كه با اعلام حمايت از اين اقدام، از پيوستن خود به اعتصاب‌كنندگان خبر داده‌اند.










مسعود هاشم زاده کشته دیگر 30 خرداد 88

مسعود هاشم زاده، جوان ۲۷ ساله که در ۳۰ خرداد ماه در خیابان شادمان تهران با گلوله ی ماموران پلید حکومت اسلامی کشته شد.

مسعود هاشم زاده یکی دیگر از کشته های بعد از انتخابات ایران است که نام او در کنار ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی، یعقوب بروایه و محمد کامرانی در رسانه های جهان انتشار یافت.



در گواهی فوت مسعود نوشته شده است، اصابت گلوله به قلب و پارگی ریه و خونریزی داخلی و خارجی شدید.
خانواده هاشم زاده با امضای تعهدی اجازه پیدا کردند که بدون برگزاری مراسم بر سر خاک بروند و به هیچ عنوان تجمعی شکل نگیرد و حتی با صدای بلند گریه نکنند.

-


-

تظاهرات سه شنبه 30 تیر 1388 در میدان 7 تیر تهران

( در 30 تیر ۱۳۳۱ پس از تظاهرات در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران ، محمد رضا شاه شرایط محمد مصدق را پذیرفت و دولت قوام السلطنه سقوط کرد.)

روز سه شنبه 30 تیر 1388 در میدان هفت تیر و خیابان کریمخان بین نیروهای ضد شورش و مردم درگیری هایی رخ داد و دهها نفر در میدان هفت تیر بازداشت شدند.
نیروهای ضد شورش همراه با لباس شخصی ها با ضرب و شتم مردم تلاش کردند مانع برگزاری تظاهرات آرام آنها شوند.
کسانی که که برای تجمع به میدان هفت تیر آمده بودند بیش از چند هزار نفر بودند، و نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
حضور نیروهای ضد شورش و لباس شخصی ها در میدان هفت تیر و خیابان های اطراف چشمگیر بود و با هجوم وحشیانه به مردم اجازه نمی دادند که هیچ تجمعی شکل بگیرد.

یکی از اعضای جبهه ملی ایران گفته است: نیروهای امنیتی تعدادی از اعضای جبهه ملی ایران را نیز در میدان هفت تیر بازداشت کرده اند.
حسین عزت زاده و اصغر فنی پور اعضای شورای مرکزی، حسین مجتهدی، علی قادری، حمید مجتبایی، حسین ریاحی، و آقای کمیلیان از اعضای جبهه ملی روز سه شنبه در میدان هفت تیر بازداشت شدند.

حدود بیست نفر دیگر از مردم نیز در میدان 7 تیر دستگیر شدند اما چون تجمع به خبابان های اطراف کشیده شد احتمالا افراد دیگری نیز در این خیابان ها بازداشت شده اند.

تجمع روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت ۳۰ تیر ۱۳۳۱ برگزار شده است. جبهه ملی ایران دعوت کرده بود به مناسبت این روز پس از تجمع در میدان هفت تیر ، با اتوبوس به قبرستان کشته شدگان تحولات ملی شدن نفت در ابن بابویه حرکت کنند.


در ۳۰ تیر ۱۳۳۱ پس از تظاهرات در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران ، محمد رضا شاه مجبور شد که شرایط محمد مصدق را بپذیرد و دولت قوام السلطنه سقوط کرد.

فیلم تیراندازی به سوی جوانان - تهران


- - - - - - - -
-

محمد کامرانی ۱۸ ساله ، از کشته های 18 تیر 1388

محمد کامرانی ، جوان ۱۸ ساله ، روز ۲۵ تیر در اثر جراحات شدید که معلوم نیست در جریان درگیری ها و یا در زندان ایجاد شده از دنیا رفت.

او در درگیری های روز پنجشنبه ۱۸ تیر در حوالی میدان ولیعصر تهران بازداشت شد و پس از دستگیری به همراه تعداد دیگری از بازداشت شدگان به بازداشتگاهی در کهریزک انتقال یافت.

بعد از چند روز فهرستی از سوی مسئولان زندان اوین از بازداشت شدگان منتقل شده از کهریزک به زندان اوین منتشر شد که نام محمد کامرانی هم در میان آنها وجود داشت.

با پیگیری های خانواده کامرانی به آنها گفتند که روز چهارشنبه ۲۴ تیر، او از زندان آزاد خواهد شد و هنگامی که خانواده برای تحویل گرفتن محمد به زندان مراجعه کردند، به آنها گفته شد که به دلیل جراحاتی که به او وارد شده، به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده است.

خانواده در بیمارستان لقمان با پیکر نیمه جان محمد روبرو شدند و با اصرار و تحت حفاظت ماموران، او را به بیمارستان مهر منتقل کردند، اما بعد از چند ساعت و علی رغم تلاش پزشکان، محمد از دنیا رفت.

پیکر محمد ، صبح روز شنبه در بهشت زهرا دفن شد.

محتوای سخنان خامنه ای - و - اعتراف یک بسیجی

« ای نخبگان حوزه، ای مراجع تقلید، ای علمای اعلام، ای روحانیون اصلاح طلب، من به شما اخطار می کنم. این مملکت و این مردم غنیمت اسلام است که به دست ما افتاده. با گفته ها و ناگفته های خود کاری نکنید که از دست ما برود. اگر رفت زیان آن به همه میرسد. همه سقوط میکنیم. »


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ازدواج با دختران باکره در زندان


یک بسیجی که اخیرا بدلیل نرمش با دستگیرشدگان حوادث اخیر (آزاد کردن یک پسر 13 ساله و یک دختر 15 ساله) بازداشت شده بود در مصاحبه با "جی پست" می گوید، در گذشته قبل از اعدام دختران باکره با آنها ازدواج می کرده است. او می گوید: از این اقدام خودم اگرچه قانونی و شرعی بود، متاسفم، چون دختران از شب زفاف خود بیشتر از اعدام فردایشان می ترسیدند، برای همین ما به آنها قرص خواب می دادیم تا مقاومت نکنند. صبح که بیدار می شدند، مشتاقانه به سوی مرگ می رفتند!

منبع: http://www.jpost.com
___________________________________________

- - -

من به چشم های بی قرار تو قول می دهم
ریشه های ما به آب
شاخه های ما به آفتاب
می رسد

ما دوباره
سبـز
می شویم ..

شعر: قیصرامین پور

عباس کارگر جاوید ، عضو سپاه پاسداران ، قاتل ندا آقا سلطان شناسایی شد

امروز تصویر دو کارت در اینترنت منتشر شد که به ضارب ندا آقاسلطان نسبت داده شده است.
در اینجا تایید می کنم که تصویر فردی که در این کارت قرار دارد، کاملا با مشخصاتی که من از فردی در ذهن دارم که مردم دقایقی بعد از مضروب شدن ندا گرفتند، و فریاد می زد: "نمی خواستم بکشمش"، تطبیق می کند। البته در آن روز ریشش را زده بود، ولی سبیلش را داشت.


اما برای اینکه صد در صد مطمئن بشویم و احیانا فرد بی گناهی در مظان اتهام قرار نگیرد، لازم است نشانه دیگری را هم روی این فرد بررسی کنیم.

از آنجا که مردم بعد از اینکه ضارب را گرفتند، پیراهنش را از تنش بیرون آوردند، بر پشت ضارب چند داغ زخم قدیمی دیدم. این داغ ها شبیه جای زخمی بود که در اثر برش با شیء تیز ایجاد می شود.

لطفا توجه بفرمایید. من فقط صاحب عکس را شناسایی کرده ام. مشخصات فردی او را نمی توانم تایید کنم. ضمنا احتمال خطاهای فردی را ندیده نگیرید.
امیدوارم این اطلاعات به اجرای قانونی عدالت کمک کند و همین جا هم وطنانم را به پرهیز از هرگونه خشونتی دعوت می کنم. این اطلاعات به قدری هست که به دستگیر کردن این فرد کمک کند. مابقی اش را اجازه بدهید قانون ادامه بدهد. این فرد حق دارد از امتیاز داشتن وکیل برخوردار باشد و از خودش دفاع کند. مردم اگر قانون را در دست خودشان بگیرند، تر و خشک با هم می سوزند.
باز هم تأکید می کنم، مبادا بگذارید خشم، شرافتتان را لکه دار کند.
به امید روزهای بهتر
آرش حجازی

منبع خبر وبلاگ آرش حجازی : http://arashhejazi.blogspot.com/
__________________________
همانطور که در کارت شناسایی مشاهده می شود، شخص مذکور عضو هیئت رزمندگان غرب تهران، محبان فاطمه زهرا می باشد.(هیات رزمندگان اسلام زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره می گردد)
آدرس این هیأت:
تهران ، خیابان آزادی، بعد از زیر گذر یادگار امام(ره) جنب ستاد ناحیه مقاومت بسیج مقداد ، مهدیه امام حسن مجتبی
-

چگونگی بازداشت شادی صدر توسط لباس شخصی ها

-
به گزارش سایت «میدان زنان»، یکی ازهمراهان شادی صدر درباره جریان بازداشت وی می‌گوید: ما در حال حرکت به سمت نمازجمعه در بلوار کشاورز بودیم که شخصی به ما نزدیک شد و به من گفت خانم تو با ما میای بقیه برن! من و شادی با تعجب نگاهش می‌کردیم که یک موتورسوار از دور گفت: این نه اون یکی! لباس شخصی‌ها آمدند طرف شادی و هلش دادند طرف یک ماشین پژو، شادی هم که شوکه شده بود در ماشین نشست؛ من و دوستم داد زدیم چرا می‌بریدش؟ که شادی به خودش آمد و شروع به داد و هوار و کوبیدن به در کرد. دوستم در ماشین را باز کرد و ما داشتیم شادی را می‌کشیدیم بیرون ولی ماموری که داخل ماشین بود از داخل شادی را گرفته بودند و می‌کشید داخل ماشین که در همین حین مانتو از تنش در آمد؛ اما دوستم دست شادی را کشید و او در حالی که بلوز و شلور تنش بود از ماشین در آمد و فرار کرد. مامورها و من و دوستم هم دنبالش می‌دویدیم. در این حال یک مامور از روبرو بهش حمله کرد و از روسریش او را می‌کشید و شادی فقط مقاومت می‌کرد برای همین هم روسریش در اومد و شادی دوباره فرار کرد. این بار دو نفر دیگر سر رسیدند که یکی ازآنها باتوم فنری داشت. شادی را با خشونت تمام گرفتند و زدند و او همچنان مقاومت می‌کرد. ما را هم نگذاشتند به طرفش برویم، به زور گرفته بودندش و بردند به طرف ماشین. مامور تقریبا شادی را بغل کرده بود و اصلا حجابش برایش اهمیتی نداشت! در ماشین هم روسری را بهش ندادند و ماشین دور زد و سریع رفت. راستش هیچ کس به غیر از دوستم و من کاری نکرد، شاید اگه بیشتر بودیم نمی گذاشتیم این اتفاق بیفتد. شادی می‌خواست کیفش را به ما بدهد که مامور موتوری باز هم از دور داد زد که کیفش باشد. مردم همه شوکه شده بودند و فقط متحیر و هاج و واج تماشا می‌کردند. ما هیچ برگه یا حکمی از این لباس شخصی‌ها ندیدیم و واقعا نمی‌دانیم آنها چه کسانی هستند.

برگزاری رفراندوم - پیشنهاد خاتمی و مجمع روحانیون مبارز

-
محمد خاتمی، در دیدار با خانواده تعدادی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، راه برون رفت از "بحران فعلی" را اتکای به آرای مردم و برگزاری رفراندوم دانست.
یکی از حاضران در این جلسه میگوید آقای خاتمی در این باره گفته است: "توصیه های آقای هاشمی حداقل هایی است که می تواند فضای عمومی را تلطیف کرده و اعتماد از دست رفته را برگرداند و من در اینجا نکته ای را اضافه می کنم و به صراحت می گویم راه برون رفت از بحران فعلی، اتکا به آرای مردم و برگزاری رفراندوم قانونی است."
وب سایت موج سبز آزادی نیز که از حامیان میرحسین موسوی است، در گزارش مفصلی از این جلسه نوشته است: آقای خاتمی پیشنهاد داده این رفراندوم را باید نهادهای بی طرف "نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام" برگزار کنند و "باید از مردم پرسید آیا وضعیت پیش آمده مطلوب است و از آن راضی هستند؟ اگر اکثریت مردم این وضع را قبول داشته باشند، ما هم تسلیم هستیم."
در این دیدار که روز یکشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۳۸۸ (۱۹ ژوئیه ۲۰۰۹) در دفتر مجمع روحانیون مبارز و با حضور تعدادی از اعضای بلندپایه این تشکل روحانی از جمله محمد موسوی خوئینی ها، علی اکبر محتشمی پور، مجید انصاری، مهدی امامی جمارانی و محمد موسوی بجنوردی برگزار شد، از گفته ها و پیشنهادهای علی اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران استقبال شد.

-
مجمع روحانیون مبارز نیز روز یکشنبه خواستار برگزاری همه پرسی آزاد از مردم برای اعلام نظر درباره حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری و آنچه خروج از بحران فعلی در ایران خواندند، شدند.

مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای تاکید کرد: «با توجه به اینکه اعتماد حداقل میلیونها انسان نسبت به روند انتخابات سلب شده است، مجمع روحانیون مبارز بر اساس نص صریح قانون اساسی مصرانه می خواهد برای خروج از بن بست و بحران موجود به جای اصرار بر روش های ناکارآمد که تاکنون نتیجه ای جز سلب اعتماد بیشتر نداشته است، در یک همه پرسی که عموم ملت ایران بتوانند آزادانه در آن شرکت کنند، نسبت به آنچه اتفاق افتاده است، نظرخواهی شود.»

این تشکل سیاسی که در آن روحانیون بلندپایه ای از جناح اصلاح طلب حضور دارند گفته است: این همه پرسی « نه توسط نهادها و مراکزی که انتخابات را به این گونه سرنوشتی دچار کردند بلکه باید زیر نظر نهاد و مرجعی بی طرف و مورد اعتماد مردم برگزار شود.»

به سرکوبگران و آدمکشها ویزا ندهید - آلمان از جنبش مردم ایران حمایت میکند

-
روز جمعه (۲۶ تیر) صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، طی سخنانی از صاحبان قدرت در ایران خواست که حقوق انسانی و شهروندی مردم ایران را رعایت کنند. مرکل با صراحت گفت: « به مردم همان آزادی عقیده‌ای را بدهید که ما نیز آن را می‌شناسیم »

آنگلا مرکل در سخنان خود جایگاه ویژه‌ای را به مبارزات مردم ایران اختصاص داد و تظاهرکنندگان ایرانی را ستود و به آن گروه از آنان اشاره کرد که در راه کسب حقوق خود بازداشت، مجروح یا حتی کشته شده‌اند. وی با نظر به تجربه‌ی شخصی خود در آلمان شرقی و خفقان حاکم بر آن پیش از فروپاشی دیوار برلین، گفت که وظیفه‌ی آلمان حمایت از انسان‌هایی است که در دیگر نقاط جهان برای رسیدن به آزادی مبارزه می‌کنند. مرکل افزود: «این وظیفه، وصیت و خواست تمام افرادی است که آزادی را برای ما به ارمغان آوردند و از آن پاسداری کردند.»

سیاستمداران آلمان خواستار آن‌اند که کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا برای مسئولان سرکوب جنبش اعتراضی در ایران ویزا صادر نکنند. درخواست آنان برای انجام این اقدام تحریمی بخصوص علیه مسئولان دستگاه امنیتی ایران است.

روز شنبه یک روز پس از آنکه جنبش منتقدان به دولت در ایران بار دیگر قدرت خود را با تظاهرات به نمایش گذاشت، سیاستمداران عرصه‌ی سیاست خارجی آلمان خواستار آن شدند که اتحادیه‌ی اروپا تحریم‌هایی هدفمند را علیه دولت ایران مقرر کند. آنها میگویند: به افرادی که مسئول اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان‌اند، نبایست ویزا داد. « ما بایست با اشخاصی از رژیم ایران برخورد کنیم که تمام نیروی خود را به کار می‌گیرند تا جنبش منتقدان دولت در ایران را سرکوب کنند.»

روز شنبه (۲۵ ژوئیه، ۳ مرداد) روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران

سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای در برلین، اعلام کردند، که روز شنبه (۲۵ ژوئیه، ۳ مرداد) روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران و مطالبات برحق آنان است. سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر از جمله خواهان توقف فوری خشونت دولتی علیه مردم و آزادی تمام زندانیان سیاسی شدند.

سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر با این فراخوان می‌کوشند، برنامه‌هایی در سراسر جهان در اعتراض به نقض حقوق‌شهروندی در ایران برپا دارند. شیرین عبادی، دارنده جایزه صلح نوبل نیز از این فراخوان حمایت کرده است.

یکی دیگر از خواسته‌های سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر، بررسی نقض حقوق مردم ایران، پس از رخدادهای اخیر، زیر نظر سازمان ملل متحد است؛ زیرا پاسخ جمهوری اسلامی به «تظاهرات مسالمت‌جویانه» معترضان، ضرب وشتم، بازداشت، و کشتار بوده است.

فیلم تظاهرات 26 تیر - مردم شعار خود را میدهند نه شعار بلندگو را


- - - - - - - -
-
تضاد در آمار کشته های تظاهرات های ایران پس از انتخابات 22 خرداد

300 کشته !؟

درباره تعداد کشته شدگان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، همچنان میان آمار دولتی و آمار منابع غیردولتی تفاوت بسیار است. اشپیگل آنلاین روز پنجشنبه ۱۶ ژوئیه به نقل از "کمیته بین‌المللی حقوقدانان" نوشت که در این ناآرامی‌ها ۳۰۰ نفر جان باخته ‌اند. به گزارش اشپیگل آنلاین، کمیته بین‌المللی حقوقدانان تصمیم دارد علیه محمود احمدی‌نژاد به دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت کند.